دانلود آهنگ بهنام بانی کجای این شهری

کجای این شهری

بهنام بانی

دانلود آهنگ حمید هیراد زیبای من

زیبای من

حمید هیراد

دانلود آهنگ امید جهان بی قرار

بی قرار

امید جهان

دانلود آهنگ آرون افشار درد شیرین

درد شیرین

آرون افشار

دانلود آهنگ فرزاد فرزین کوه یخ

کوه یخ

فرزاد فرزین

دانلود آهنگ آرمین زارعی بگو بینم

بگو بینم

آرمین زارعی

دانلود آهنگ بابک جهانبخش خودمو دارم که

خودمو دارم که

بابک جهانبخش

دانلود آهنگ ماکان بند قصه ی من

قصه ی من

ماکان بند

دانلود آهنگ سینا درخشنده لالایی

لالایی

سینا درخشنده

دانلود آهنگ سینا پارسیان انتها

انتها

سینا پارسیان

دانلود آهنگ احمد سعیدی خیلی قشنگی تو

خیلی قشنگی تو

احمد سعیدی

دانلود آهنگ همایون شجریان بیدار شو

بیدار شو

همایون شجریان

در خرید لپ تاپ استوک به چه نکاتی توجه کنیم؟

14 شهریور 1402
خرید لپ تاپ استوک از فروشگاه آ.اس.پ

اگر بخواهید یک لپ تاپ ارزان قیمت تهیه کنید، به سراغ کدام برند می‌روید؟ احتمالاً پاسخ شما به این سوال، یکی از برندهای معمولی خواهد بود که لپ تاپ‌های میان رده و یا حتی رده پایین را به بازار ارائه می‌کند. بدیهی است که با وجود بودجه اندک، نمی‌توان به سراغ محصولات برندهای مطرح رفت و انتظار خرید آن‌ها را داشت. شرایط اقتصادی کنونی سبب افزایش قیمت قابل توجه محصولات الکترونیکی شده و برای خرید یک لپ تاپ معمولی نیز باید مبلغ نسبتاً زیادی را پرداخت کنید. با این حال برای بهره‌مندی از کیفیتی مطلوب در عین پرداخت هزینه کم، روشی وجود دارد که آن را به شما معرفی می‌کنیم. در این مقاله با خرید لپ تاپ استوک و این که آیا روش خوبی است یا خیر، آشنا خواهید شد.

در خرید لپ تاپ استوک به چه نکاتی توجه کنیم؟

آیا خرید لپ تاپ استوک خوب است؟

پیش از آن که به این سوال پاسخ دهیم، بهتر است مفهوم محصولات استوک را برای آن دست از افرادی که با این واژه آشنایی ندارند شرح دهیم. استوک تنها مخصوص لپ تاپ نیست و بسیاری از محصولات در بازار تحت همین عنوان ارائه می‌شوند و جالب است بدانید که مفهوم آن در کشور ما به اشتباه معادل واژه «دست دوم» جا افتاده است.

در اصل واژه استوک مربوط به کالاهایی است که برای تست، توسط برخی از برندهای مطرح در دنیا به مشتریان داده می‌شود. در این حالت مشتریان می‌توانند در بازه کمتر از یک ماه از محصولات استفاده کرده و در صورت رضایت، آن را خریداری کنند. در این بین مواردی دیده می‌شوند که افراد به دلیل عدم تطابق ویژگی‌های محصول با نیازهای آن‌ها، محصولات را مرجوع می‌کنند. حال با این محصولات کم کارکرد چه باید کرد؟ آن‌ها را به مناطقی نظیر خاورمیانه می‌فرستند تا کشورهای کم‌برخوردار بتوانند با قیمت کمتر از کالای آکبند، آن‌ها را خریداری کنند.

همچنین کالاهایی که خط تولید آن‌ها متوقف شده اما محصولاتی از آن‌ها به فروش نرفته‌اند، به عنوان کالای استوک به فروش می‌رسند. از سوی دیگر، لپ تاپ‌هایی که به عنوان نمونه پشت ویترین قرار می‌گیرند نیز اگر چه مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، اما کالای نو و آکبند نیز به حساب نمی‌آیند. تمام این موارد باید به عنوان کالای استوک به فروش برسند. حال چرا ما خرید لپ تاپ استوک را به شما پیشنهاد می‌کنیم؟

حقیقت این است که دسترسی به لپ تاپ‌های باکیفیت از برندهای مطرح تنها با پرداخت هزینه زیاد ممکن خواهد شد؛ بنابراین اگر بودجه کافی برای خرید آن‌ها را نداشته باشید، باید گزینه‌های دیگری را در نظر بگیرید. خرید لپ تاپ استوک این امکان را برایتان فراهم می‌کند که لپ تاپ‌های کارکرده‌ای که به مقدار خیلی کم استفاده شده‌اند را با قیمتی بسیار کمتر از کالای نو خریداری کنید. در این حالت به جای آن که بودجه‌تان را صرف خرید لپ تاپ نو ولی بی‌کیفیت کنید، یک لپ تاپ باکیفیت استوک خریداری می‌کنید.

فرق لپ تاپ استوک و دست دوم چیست؟

سوال مهمی که باید به آن پاسخ دهیم این است که آیا لپ تاپ استوک همان لپ تاپ دست دوم است؟ چه تفاوتی میان این دو وجود دارد؟ باید بدانید لپ تاپ دست دوم در واقع همان لپ تاپی است که برای مدتی توسط صاحب آن مورد استفاده قرار گرفته و پس از این زمان، برای فروش قرار می‌گیرد. این بازه زمانی ممکن است چندین و چند سال باشد. بنابراین استهلاک محصول در کالای دست دوم بیشتر است و احتمال مواجهه شما با مشکلات متعدد بالا می‌رود. این در حالی است که لپ تاپ استوک برای مدت بسیار کوتاه مورد استفاده قرار گرفته یا اصلاً استفاده نشده است؛ بنابراین قطعات آن دچار استهلاک نشده‌اند.

آیا خرید لپ تاپ استوک خوب است؟

لپ تاپ استوک بهتر است یا دست دوم؟

با توجه به مواردی که در قسمت قبل به آن‌ها اشاره کردیم، خرید لپ تاپ استوک می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به خرید لپ تاپ دست دوم باشد؛ چرا که شما با خرید لپ تاپ استوک در واقع یک محصول تقریباً نو را خریداری می‌کنید که بعضاً اصلاً مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. استهلاک در قطعات لپ تاپ استوک دیده نمی‌شود و به سبب آن که از مطرح‌ترین برندهای دنیا هستند، کیفیت و طول عمر بالایی دارند. اگر به فکر خرید لپ تاپ ارزان قیمت و باکیفیت هستید، حتماً از میان لپ تاپ‌های استوک به دنبال بهترین مورد بگردید. برای آن کار می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی آ.اس.پ بزنید تا فهرستی از بهترین لپ تاپ‌های نو و کارکرده را داشته باشید. این فروشگاه بزرگ طیف گسترده‌ای از محصولات را داد اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید با توجه به شرایط و نیازهای خود، بهترین مورد را انتخاب نمایید. کیفیت تمام محصولات فروشگاه آ.اس.پ تضمین شده است و کارشناسان پیش از فروش محصولات استوک، کیفیت آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند.

نکاتی که برای خرید لپ تاپ استوک باید در نظر بگیریم

برای آن که از خرید لپ تاپ کارکرده و استوک راضی باشید، لازم است برخی نکات مهم را در نظر بگیرید:

  • حتماً از یک منبع و مرجع معتبر خرید خود را انجام دهید. ما فروشگاه آ.اس.پ را به شما معرفی کردیم.
  • تا حد امکان از یک فرد آگاه و آشنا به لوازم الکترونیکی برای خرید لپ تاپ استوک کمک بگیرید.
  • تمام جزئیات ظاهری را مد نظر داشته باشید. نکته مهم این است که گاهی مشکلاتی در ظاهر لپ تاپ می‌توانند عملکرد آن را نیز تحت‌الشعاع قرار دهند. به عنوان مثال تغییر رنگ و ظاهر مانیتور قطعاً نشان از مشکلی در سیستم لپ تاپ دارد.
  • حتماً پورت‌ها و خروجی‌های لپ تاپ را بررسی کنید تا به درستی کار کنند. توجه داشته باشید که پورت‌ها قابل تعویض نیستند.
  • ابزارهای ورود اطلاعات نظیر پد لمسی، ماوس و کیبورد را چک کنید که درست کار کنند.
  • هارد داخلی و حافظه لپ تاپ را با استفاده از نرم‌افزارهای موجود بررسی کنید.
  • لپ تاپ استوک را تا حد امکان از برندهای معتبری نظیر ایسوس، لنوو، دل، اچ پی و … خریداری نمایید.

نتیجه گیری

پیش از آن که اقدام به خرید لپ تاپ استوک کنید، حتماً تحقیقات لازم برای آشنایی با بهترین لپ تاپ برای رفع نیازهای خود را انجام دهید. برای خرید لپ تاپ استوک نباید به این که «هر چه امکان خرید آن وجود داشته باشد» اکتفا کنید. حتماً لپ تاپی را بخرید که کارهای شما را با بهترین کیفیت پیش ببرد.