دانلود آهنگ بهنام بانی کجای این شهری

کجای این شهری

بهنام بانی

دانلود آهنگ حمید هیراد زیبای من

زیبای من

حمید هیراد

دانلود آهنگ امید جهان بی قرار

بی قرار

امید جهان

دانلود آهنگ آرون افشار درد شیرین

درد شیرین

آرون افشار

دانلود آهنگ فرزاد فرزین کوه یخ

کوه یخ

فرزاد فرزین

دانلود آهنگ آرمین زارعی بگو بینم

بگو بینم

آرمین زارعی

دانلود آهنگ بابک جهانبخش خودمو دارم که

خودمو دارم که

بابک جهانبخش

دانلود آهنگ ماکان بند قصه ی من

قصه ی من

ماکان بند

دانلود آهنگ سینا درخشنده لالایی

لالایی

سینا درخشنده

دانلود آهنگ سینا پارسیان انتها

انتها

سینا پارسیان

دانلود آهنگ احمد سعیدی خیلی قشنگی تو

خیلی قشنگی تو

احمد سعیدی

دانلود آهنگ همایون شجریان بیدار شو

بیدار شو

همایون شجریان

کدام قطار بندرعباس مشهد را برای سفر خود انتخاب می‌کنید؟

03 اسفند 1402
کدام قطار بندرعباس مشهد را برای سفر خود انتخاب می‌کنید؟

یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور مسیر ریلی بندرعباس مشهد است. باتوجه به قرارگیری شهر بندرعباس در جنوب و شهر مشهد در شمال‌ شرق ایران و طولانی بودن فاصله این دو شهر، مسافران سفر با قطار را به سایر وسایل نقلیه ترجیح می‌دهند و با خرید بلیط قطار بندرعباس مشهد راهی زیارت امام رضا (ع) می‌شوند. در سفر با قطار، مسافران در شرایط راحت‌تری قرار دارند و هزینه تهیه بلیط قطار نسبت به بلیط هواپیما پایین‌تر است. علاوه‌بر این، می‌توانند از تماشای زیبایی‌های مسیر نیز لذت ببرند. در این مطلب، راجع به بهترین قطار موجود در مسیر ریلی بندرعباس مشهد صحبت خواهیم کرد.

بهترین قطار در مسیر ریلی بندرعباس مشهد کدام قطار است؟‌

مسیر ریلی بین بندرعباس تا مشهد به‌عنوان یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور 1400 کیلومتر مسافت دارد و طی کردن آن با قطار 17 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد. قطارهایی که در این مسیر مشغول جابه‌جایی مسافران هستند، عبارت‌اند از:

قطار چهارستاره غزال

یکی از قطارهای مسیر ریلی بندرعباس مشهد قطار چهارستاره غزال یا قطار غزال بنیاد VIP است. این قطار براساس استانداردهای قوانین بین‌المللی راه‌آهن طراحی و ساخته شده است. تولید این نوع قطار توسط کشور چین انجام شده و 40 نفر ظرفیت دارد. درواقع در قطار غزال، 10 کوپه چهارنفره وجود دارد. مسافران در داخل کوپه‌های چهارنفره فضای مناسبی برای استراحت و خواب دارند. در زمان خرید بلیط قطار بندرعباس مشهد می‌توانید بلیط قطار چهارستاره غزال را از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی رجا، بن ریل، پارس لایم و ریل سیر کوثر خریداری کنید.

قطارهای چهارستاره غزال دارای دو نوع معمولی و VIP هستند. باتوجه به طولانی بودن مسیر ریلی بندرعباس تا مشهد بهتر است که بلیط قطار غزال ‌VIP را خریداری کنند. در قطارهای غزال VIP امکانات بیشتر و باکیفیت‌تری به مسافران ارائه می‌شود. از امکانات موجود در قطار چهارستاره غزال VIP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم تهویه مطبوع

  • سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

  • سرویس خواب شامل پتو، بالش، ملحفه و روبالشی

  • سیستم صوتی و تصویری

  • سامانه وای‌فای آفلاین برای استفاده از آرشیو فیلم و موسیقی

  • آب‌معدنی رایگان برای هر یک از مسافران

  • صندلی‌های راحت تختخواب‌شو

  • پریز برق برای شارژ گوشی و لپ‌تاپ

  • آبسرد، یخچال و ماکروویو در کوپه مهماندار

  • سیستم احضار مهماندار قطار

  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی

  • ارائه ویلچر برای مسافران معلول

  • انواع اسباب‌بازی و دستگاه بازی برای سرگرمی کودکان

  • سرو غذای رایگان برای مسافران جهت تست کیفیت غذاهای قطار

قطار سه‌ستاره شش‌تخته اپتیما

یکی‌دیگر از قطارهای مسیر ریلی بندرعباس مشهد قطار سه‌ستاره ششتخته اپتیما نام دارد. این قطار جزو قطارهای شرکت ریل سیر کوثر محسوب می‌شود و دارای سه کلاس یک، دو و سه است. مسافران بندرعباسی که قصد دارند در هزینه سفر خود به مشهد صرفه‌جویی کنند، به‌جای خرید بلیط قطار غزال VIP با قیمت بالا، بلیط قطار سه‌ستاره اپتیما را با قیمت مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌تری خریداری کنند. باتوجه به اینکه کوپه‌های قطار اپتیما شش‌نفره هستند، بهترین انتخاب برای مسافرت خانوادگی به مشهد به‌شمار می‌روند. از امکانات و خدمات رفاهی ارائه‌شده در قطار اپتیما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره‌مندی از مهمانداران آموزش‌دیده و حرفه‌ای

  • سیستم تهویه مطبوع

  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در واگن‌ها

  • کوپه‌های عایق‌بندی شده در برابر رطوبت، سرما، گرما و صدا

  • سرویس خواب باکیفیت و بهداشتی

  • پریز برق

  • ارائه ویلچر

  • رستوران

  • پذیرایی رایگان با میان‌وعده

اینکه از بین این دو نوع قطار بلیط کدام‌یک را برای خرید انتخاب کنید به خود شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید از بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات بهره‌مند شوید بلیط قطار چهارستاره غزال را خریداری کنید؛ اما اگر قصد دارید با خرید بلیط قطار ارزان‌تر، در هزینه‌های سفر به مشهد صرفه‌جویی کنید، بلیط قطار سه‌ستاره اپتیما گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

قطار بندرعباس مشهد در ایستگاه راه‌آهن چه شهرهایی توقف می‌کند؟

ایستگاه‌های راه‌آهنی که قطارهای چهارستاره غزال در آن‌ها توقف می‌کنند، با ایستگاه‌های راه‌آهن قطار اپتیما متفاوت است. اگر با قطار غزال از بندرعباس عازم مشهد شوید، از ایستگاه‌های راه‌آهن بندرعباس، سیرجان، خاتون‌آباد، احمدآباد، طبس، بجستان، تربت‌حیدریه عبور کرده و به ایستگاه راه‌آهن مشهد می‌رسید. درصورت سفر با قطار اپتیما در ایستگاه‌های راه‌آهن بندرعباس، فین کاشان، سیرجان، خاتون‌آباد، احمدآباد، طبس و تربت‌حیدریه توقف کرده و درنهایت به مقصد خود یعنی ایستگاه راه‌آهن مشهد می‌رسید.

انواع بلیط قطار بندرعباس مشهد کدام‌اند؟

در زمان خرید بلیط قطار می‌توانید به انواع مختلف بلیط قطارهای غزال یا اپتیما شامل بلیط قطار ویژه بانوان، بلیط قطار کوپه‌دربست و بلیط قطار رفت‌وبرگشت دسترسی داشته باشید و با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین بلیط را خریداری کنید. خانم‌هایی که به‌تنهایی با قطار از بندرعباس به مشهد سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند که بلیط ویژه بانوان را خریداری کنند؛ با خرید این نوع بلیط هنگام سفر در کوپه‌ای قرار می‌گیرند که تمام مسافران آن خانم هستند و در طول مسیر شرایط راحت‌تری دارند. بلیط‌های کوپه دربست دارای دو نوع سالنی و کوپه‌ای هستند. قطارهای سالنی شبیه به اتوبوس‌اند و کوپه ندارند؛ اما نسبت به قطارهای کوپه‌ای با سرعت بالاتری حرکت می‌کنند. برای مسافرانی که تاریخ سفر آن‌ها مشخص است و می‌دانند چه زمانی از مشهد به بندرعباس بازمی‌گردند، بلیط رفت‌وبرگشت قطار، مناسب‌ترین گزینه است.

خرید ارزان بلیط قطار بندرعباس مشهد از سایت فلای تودی

در این مطلب درباره انواع مختلف قطار موجود در مسیر ریلی بندرعباس-مشهد صحبت کردیم و توضیح دادیم که مسافران باتوجه به بودجه خود می‌توانند از بین قطارهای چهارستاره غزال و سه‌ستاره اپتیما مناسب‌ترین گزینه را برای خرید انتخاب کنند. اگر می‌خواهید بلیط قطار مورد نظر خود را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید، وارد معتبرترین سایت خدمات آنلاین گردشگری در ایران یعنی سایت فلای تودی شوید.‌

در این سایت، کاربران به‌راحتی می‌توانند از طریق ورود به بخش قطار در منوی سایت و تکمیل موارد درخواستی شامل نوع بلیط، مبدا، مقصد، تاریخ سفر، تعداد مسافران، مشخص کردن نوع کوپه و تیک زدن گزینه حمل خودرو درصورت تمایل روی گزینه جستجو کلیک کرده و تمام بلیط‌های قطار موجود در تاریخ موردنظر خود را مشاهده کنند و درنهایت با مقایسه قیمت بلیط‌ها و بررسی جزئیات قطارها، مناسب‌ترین بلیط را انتخاب کنند. بعد از انتخاب بلیط، وارد کردن اطلاعات مسافران شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی و ایمیل و سپس پرداخت آنلاین هزینه، بلیط قطار به آدرس ایمیل مسافر ارسال خواهد شد.