دانلود آهنگ بهنام بانی کجای این شهری

کجای این شهری

بهنام بانی

دانلود آهنگ حمید هیراد زیبای من

زیبای من

حمید هیراد

دانلود آهنگ امید جهان بی قرار

بی قرار

امید جهان

دانلود آهنگ آرون افشار درد شیرین

درد شیرین

آرون افشار

دانلود آهنگ فرزاد فرزین کوه یخ

کوه یخ

فرزاد فرزین

دانلود آهنگ آرمین زارعی بگو بینم

بگو بینم

آرمین زارعی

دانلود آهنگ بابک جهانبخش خودمو دارم که

خودمو دارم که

بابک جهانبخش

دانلود آهنگ ماکان بند قصه ی من

قصه ی من

ماکان بند

دانلود آهنگ سینا درخشنده لالایی

لالایی

سینا درخشنده

دانلود آهنگ سینا پارسیان انتها

انتها

سینا پارسیان

دانلود آهنگ احمد سعیدی خیلی قشنگی تو

خیلی قشنگی تو

احمد سعیدی

دانلود آهنگ همایون شجریان بیدار شو

بیدار شو

همایون شجریان

معرفی پرطرفدارترین انیمیشن های تاریخ سینما

23 مهر 1402
انیمیشن های پرطرفدار جهان

پرطرفدار ترین انیمیشن های تاریخ سینما جهان

تاریخ سینما به دلیل تاثیرگذاری و قدرت بی نظیری که بر فرهنگ جهانی دارد، همواره محبوبیت بالایی داشته است. انیمیشن نیز از جمله بخش های مهم و مورد علاقه سینما است که از دهه ۱۹۲۰ شروع به کار کردند و تاکنون به یکی از پرطرفدارترین ژانرهای سینمای جهان تبدیل شده اند.

بهترین انیمیشن های جهان

انیمیشن، به عنوان یکی از شاخه های هنری سینما، به طور قابل توجهی رشد و توسعه یافته و جایگاه خود را در تاریخ سینما به طور قطعی برجسته کرده است. علاوه بر این، انیمیشن ها می توانند در شکل دهی به جامعه نقش بازیگری پنهانی داشته باشند. این انیمیشن ها می توانند مسائل مهم اجتماعی را به طرزی سرگرم کننده و دلنشین به تصویر بکشند.

پرطرفدارترین انیمیشن های تاریخ سینما شامل اثرات بسیاری با گوناگونی از موضوعات و سبک های مختلف هستند. در زیر به برخی از بهترین انیمیشن های برجسته اشاره می کنیم:

انیمیشن شیر شاهThe Lion King 1994

شیر شاه یکی از چند انیمیشن معروف دیزنی است که داستان شیر جوانی به نام سیمبا را روایت می کند. او به عنوان وارث تاج و تخت پدرش در دنیای وحش آفریقا تعیین شده است. این انیمیشن علاوه بر داستان زیبا، دارای موسیقی های بسیار جذابی می باشد.

انیمیشن شیرشاه 1994 در زمان اکران توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند و امتیاز 8.5 را به خود اختصاص دهد. در این سال ها قسمت های بعدی این انیمیشن نیز ساخته و اکران شد که بسیار مورد توجه بوده است.

انیمیشن السا و آنا Frozen 2013

انیمیشن فروزن یا یخ زده که بیشتر افراد به نام السا و آنا میشناسند، داستان دو خواهر به نام های السا و آنا را دنبال می کند. این انیمیشن به نحوه رشد و تغییراتی که در زندگی آن دو دختر اتفاق می افتد می پردازد و موسیقی های آن در زمان اکران بسیار معروف شده بودند.

قسمت اول این انیمیشن در سال 2013 اکران شد که توانست امتیاز 7.3 را دریافت کند. به دلیل علاقه بسیار زیاد مردم از این انیمیشن، در سال 2019 قسمت دوم انیمیشن فروزن نیز به اکران درآمد.

انیمیشن زوتوپیا Zootopia 2016

زوتوپیا یک انیمیشن کمدی ماجراجویی است که در شهر زوتوپیا اتفاق می افتد. شهری که توسط حیوانات مختلف اداره می شود و داستان پلیس خرگوش جوانی به نام جودی هاپس را روایت می کند.

انیمیشن زوتوپیا داستان بسیار متفاوت و جذابی را روایت می کند که توانست در جهان مورد نظر همگان قرار گیرد و امتیاز 8 را به دست آورد. در سال 2022 قسمت دوم انیمیشن زوتوپیا به نام زوتوپیا پلاس اکران شد که اتقافات بسیار جذاب و دیدنی را در این قسمت رقم میزند و قسمت دوم انیمشن زوتوپیا امتیاز 6.8 را دریافت کرد.

انیمیشن زوتوپیا

انیمیشن باب اسفنجی 2004 SpongeBob SquarePants: The Movie

انیمیشن باب اسفنجی داستان ماجراجویی های باب اسفنجی و دوستانش در شهر زیر دریا بیکینی باتنز را دنبال می کند. این انیمیشن بر اساس مجموعه تلویزیونی معروف باب اسفنجی ساخته شده است.

این انیمیشن همواره مورد علاقه بزرگ و کوچک بوده و هست. انیمیشن باب اسفنجی به دلیل محبوبیت زیاد تا به امروز در انواع انیمیشن های سریالی، لایو اکشن و انیمیشن های سینمایی ساخته شده است.

انیمیشن علاءالدینAladdin 1992

انیمیشن علاءالدین داستان یک پسر جوان به نام علاءالدین را روایت می کند که با کمک چراغ جادو و جادوگری تلاش می کند تا دل دختر شاهزاده را بدست آورد.

این انیمیشن که در سال 1992 اکران شد توانست امتیاز 8 را از آن خود کند و با داستان جذابش تا به امروز در یاد و خاطره همگان بماند.

انیمیشن شرک Shrek 2001

انیمیشن شرک1 (Shrek) داستان یک غول سبز رنگ به نام شرک را روایت می کند که در یک خانه در کنار مرداب خود زندگی می کند. زندگی آرام و مسالمت آمیز شرک با ورود مجموعه ای از شخصیت ها که مهم ترین آن ها «خر» است دچار تغییرات بسیاری می شود.

انیمیشن شرک با امتیاز 7.6 خاطرات کودکی بسیاری را زیباتر کرد و محبوب دل بزرگ و کوچک است، به دلیل علاقه بسیار افراد، کمپانی ها اقدام به ساخت ادامه قسمت های این انیمیشن کردند که تا کنون 5 قسمت از انیمیشن شرک به اکران درآمده و خبرها هاکی از آن است که قسمت 6 انیمیشن شرک در حال ساخت است.

این انیمیشن با داشن داستانی جذاب و دیدنی پیام های زیاد و آموزنده ای به مخاطب القا می کند.

انیمیشن مینیون ها Minions 2015

انیمیشن مینیون ها 2015 داستان نیروهای کوچک و زرنگی است که از زمان قدیم وجود داشته اند و همواره در جستجوی بزرگترین و شرورترین فرد هستند تا به او خدمت کنند.

داستان از زمانی شروع می شود که مینیون ها در جستجوی یک ابر شرور به شهر نیویورک می رسند و در آن جا با یک سازمان مخفی و مرموز ملاقات می کنند. این سازمان به مینیون ها کمک می کند تا به یک ابر شرور قدرتمند به نام اسکارلت برسند.

این انیمیشن جذاب با امتیاز 6.4 توانست علاقمندان زیادی به خود پیدا کند و پس از آن قسمت های دیگر این انیمیشن به صورت سریالی و سینمایی ساخته شدند.

انیمیشن موانا Moana 2016

داستان این انیمیشن در دورانی پیش از تاریخ مدرن در جزایر پلینزیا می گذرد و دنباله ای دارد که نسل ها پس از نسل ها تعریف کرده اند. دختری به نام موانا به عنوان وارثه یک قهرمان افسانه ای در جزیره میکی میکی انتخاب می شود. او برای پیدا کردن دیوی بزرگ به نام تِفیتی، که می تواند نجات دهنده جزیره اش باشد، به سفری خطرناک می رود.

انیمیشن موانا با موسیقی های زیبا و داستانی شگفت انگیز، نقاط مثبت زیادی را از نظر منتقدان و بینندگان جلب کرد و توانست امتیاز 7.6 را از آن خود کرد. همچنین، تصاویر زیبا و محیط های جذاب در این انیمیشن، تجربه ای بصری فوق العاده برای تماشاگران فراهم می کند.

انیمیشن شگفت انگیزان The Incredibles 2004

انیمیشن شگفت انگیزان (The Incredibles) که در سال 2004 توسط استودیو پیکسار و والت دیزنی تولید شد، یکی از برجسته ترین و محبوب ترین انیمیشن های دهه ۲۰۰۰ است.

داستان این انیمیشن در دنیایی فانتزی و مدرن رخ می دهد که پر از ابرقهرمان ها و افراد با استعدادهای خارق العاده است. اما به دلیل حوادث ناگوار، ابرقهرمان ها مجبور به ترک فعالیت های خود می شوند و هویت های مخفی خود را انتخاب می کنند.

اما با ظهور یک شرور خطرناک به نام سایندروم، خانواده پار ایند مجبور به بازگشت به عمل می شوند تا با استفاده از استعدادهای خارق العاده خود به دنیای رهایی بخشند.

انیمیشن شگفت انگیزان با داستان متفاوت و جذاب خود توانسن در زمان اکران خود امتیاز 8 را به دست آورد و پس از استقبال بی شمار مردم از این انیمیشن ادامه قسمت های شگفت انگیزان در سال های مختلف ساخته و اکران شد.

انیمیشن شگفت انگیزان

انیمیشن درون و بیرون Inside Out 2015

انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) یکی از آثار برجسته ی استودیو پیکسار است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

درون و بیرون داستان دختری به نام رایلی را روایت می کند که با خانواده اش به شهری جدید نقل مکان می کند. در این شهر جدید، رایلی با تغییرات و چالش های جدیدی روبرو می شود و احساسات مختلفی از جمله شادی، ناراحتی، خشم، ترس و اشکال مختلف دیگر را تجربه می کند.

احساسات در درون ذهن رایلی در تلاشند تا او را در مواجهه با چالش ها راهنمایی کنند و به او کمک کنند تا با این تغییرات و چالش ها کنار بیاید. در طول داستان، روابط پیچیده بین این شخصیت های درونی به نمایش گذاشته می شود و موجب مواقعی خنده دار و مواقعی تاثرانگیز می شود.

درون و بیرون محتوای بسیار تاثیرگذار و پرمعنی را داراست به همین دلیل با امیتاز 8.1 در زمان اکران توانست از بهترین انیمیشن های جهان شود.

سخن آخر

ما در این مقاله به شما بهترین انیمیشن های تاریخ سینما را معرفی کردیم. این فهرست تنها چند نمونه از پرطرفدارترین انیمیشن های تاریخ سینماست. امیدواریم که این لیست به شما کمک کند تا انیمیشن هایی را که قبلا تماشا نکرده اید را کشف کرده و تماشا کنید.