دانلود آهنگ بهنام بانی کجای این شهری

کجای این شهری

بهنام بانی

دانلود آهنگ حمید هیراد زیبای من

زیبای من

حمید هیراد

دانلود آهنگ امید جهان بی قرار

بی قرار

امید جهان

دانلود آهنگ آرون افشار درد شیرین

درد شیرین

آرون افشار

دانلود آهنگ فرزاد فرزین کوه یخ

کوه یخ

فرزاد فرزین

دانلود آهنگ آرمین زارعی بگو بینم

بگو بینم

آرمین زارعی

دانلود آهنگ بابک جهانبخش خودمو دارم که

خودمو دارم که

بابک جهانبخش

دانلود آهنگ ماکان بند قصه ی من

قصه ی من

ماکان بند

دانلود آهنگ سینا درخشنده لالایی

لالایی

سینا درخشنده

دانلود آهنگ سینا پارسیان انتها

انتها

سینا پارسیان

دانلود آهنگ احمد سعیدی خیلی قشنگی تو

خیلی قشنگی تو

احمد سعیدی

دانلود آهنگ همایون شجریان بیدار شو

بیدار شو

همایون شجریان

طراحی سایت با سایت ساز یا سفارش طراحی سایت ؟

20 دی 1402
طراحی سایت با سایت ساز یا سفارش طراحی سایت ؟

یکی از سئوالاتی که قبل از اقدام به داشتن یک وب سایت ممکن است از خودتان بپرسید این است که سایت خود را توسط سایت سازها در چندساعت آماده کنم یا توسط یک شرکت طراحی سایت اقدام به عقد قرارداد جهت طراحی و برنامه نویسی اصولی سایت خودم نمایم .

امروزه روش های مختلفی جهت طراحی سایت وجود دارد . قدیمی ترین روش بری داشتن یک وب سایت این است که از یک شرکت طراحی سایت کمک بگیرید و ضمن عقد قرارداد با این شرکت ، و ارائه مستندات و اهداف خودتان از وب سایتی که مدنظر دارید ، پس از مدت مشخصی که برای طراحی و برنامه نویسی سایت شما درنظر گرفته شده است ، دقیقا مطابق با طرحی که مدنظر داشتید به همراه امکانات ، سایت خودتان را از شرکت تحویل گرفته و شروع به کار نمائید .

مزایای کار با شرکت های طراحی سایت

شرکت های طراحی سایت از افراد خبره در زمینه طراحی سایت استفاده می‌کنند و لذا دانش و تخصص کافی در این زمینه برای برآورده کردن درخواست های کارفرما را دارند . شما هنگام همکاری با این شرکت ها تماما دستتان باز است و می‌توانید طرح و امکانات مدنظر خودتان را برای شرکت تشریح نموده و بدون کوچکترین تفاوتی در طرح و امکانات ارائه شده ، سایت خودتان را داشته باشید .

این شرکت ها ضمن عقد قرارداد باشما ، متعهد به طراحی و اجرای کامل محیط عملیاتی وب سایت شما هستند و اکثر آنها در قرارداد های خودشان بمدت 6 الی 12 ماه پشتیبانی نرم افزاری رایگان ارائه می‌کنند و شما با خیال راحت می‌توانید از وب سایت خودتان استفاده کنید . برای ادامه همکاری نیز می‌توانید با همان شرکت یک قرارداد همکاری برای پشتیبانی امضا کنید تا با خیال آسوده هرزمان که در عملکرد سایت شما تداخلی ایجاد شد ، توسط شرکت آن  را رفع و رجوع کنید .

اعتمادسازی و حسن انجام کار این شرکت‌ها و تعهد آنها برای انجام کار بسیار مهم است . شاید بتوان صدها مزیت برای همکاری با شرکت های طراحی سایت بیان کرد که ازجمله مهم‌ترین آنها ، صداقت در انجام کار ، اجرای بدون مشکل و بی چون و چرای پروژه ، پشتیبانی وب سایت و همچنین امکان اجرای هرنوع تغییر در هسته یا ظاهر سایت در آینده است . شما ضمن همکاری با شرکت های طراحی سایت تنها یکبار هزینه طراحی و اجرای سایت خودتان را پرداخت کردید و متحمل هزینه های دیگر نیستید .

معایب کار با شرکت های طراحی سایت

مدت زمانی که وب سایت شما توسط این شرکت‌ها آماده خواهد شد کمی بیشتر است و مسلما نیز باید به همین شکل باشد چراکه پروژه شما از ابتدا به شکل اختصاصی طراحی و برنامه نویسی خواهد شد . هزینه این روش نسبت به سایت سازها ممکن است بیشتر باشد .

مزایای استفاده از سایت سازها

سایت سازها ابزارهایی هستند که به شما امکان ساخت سایت بدون دانش برنامه نویسی را خواهند داد و شما می‌توانید در کوتاهترین زمان سایت خودتان را داشته باشید . هزینه این نوع وب سایت ها به مراتب پایین‌تر است .

معایت استفاده از سایت سازها

هنگام استفاده از سایت سازها باید درنظر داشته باشید که شما هیچ قرارداد کتبی با طرف خودتان ندارید ( شاید به ندرت در قالب قراردادی بسیار ضعیف و کم تعهد ) و عملا او را نمی‌شناسید درکنار صدها کاربری که در حال استفاده از خدمات سایت ساز هستند ، شما نیز یکی از آنها خواهید بود .

هزینه استفاد از سرویس سایت سازها بصورت سالیانه است و شما باید هرساله مبلغی را به آنها پرداخت کنید تا وب سایت شما همچنان بتواند به کار خود ادامه دهد و در صورت عدم پرداخت ، دامنه و اعتبار شما دیگر وجود نخواهد داشت .

توسط سایت سازها برندسازی غیرممکن است چراکه یا باید از قالب ها و پوسته‌های طراحی شده توسط آنها برای خودتان سایت بسازید و یا اینکه خودتان طرح های ارائه شده توسط آنها را شخصی سازی کنید که درهرصورت تشابه بین وب سایت شما و سایت های دیگری وجود خواهد داشت .

مالکیت وب سایت شما ممکن است در اختیار خودتان نباشد و مواردی همچون هاست و دامنه توسط شرکت برای شما خریداری شود که در مالکیت شما نخواهد بود و این یک مشکل بسیار بزرگ است که هنگام همکاری با شرکت های طراحی سایت شما کاملا مالک تمامی موارد هستید .

درهنگام استفاده از سایت سازها ، شما قادر به اجرای طرح و امکاناتی که مدنظر دارید نیستید ، برای مثال اگر قصد دارید تا یک سیستم رفرال گیری با فرم برای سایت خودتان داشته باشید ، انجام این کارها با سایت ساز غیرممکن است .

سایت سازها اصولا برای طراحی سایت های شخصی ، شرکتی و نهایتا سایت های فروشگاهی طراحی شده است تا صرفا برای معرفی موقت برند یا فروش محصولات تا داشتن یک فروشگاه بزرگ و با امکانات بیشتر به شما کمک کند . لذا توجه داشته باشید که اگر دیزاین و امکانات شخصی سازی شده مدنظر دارید به هیچ عنوان نمی‌توانید توسط سایت سازها به این اهداف برسید .

درصورتی که دانشی در رابطه با طراحی سایت حتی در سطح مقدماتی نداشته باشید ، قادر نخواهید بود تا از سیستم های سایت ساز استفاده کنید چرا که در این نوع سیستم‌ها روش کار به این شکل است که شما باید ابتدا زمینه کسب و کار خودتان را مشخص نموده و سپس پوسته خاصی برای خودتان انتخاب کنید .

امکان افزودن امکانات و یا توسعه سیستم در آینده توسط سیستم های سایت ساز وجود ندارد و شما قادر نیستید تا از شرکت ارائه کننده خدمات ، درخواست توسعه سیستم برای بخش هایی که نیاز دارید را داشته باشید که این یکی از مهم ترین موارد برای آینده وب سایت شما است .

سپس باید روی این پوسته کار کنید برای مثال رنگ متن‌های سایت را عوض کنید یا تصاویر خودتان را جایگرین تصاویر پیشفرض قالب کنید که تمامی این موارد از شما زمان خواهد گرفت و به یکباره خواهید دید که 2 هفته زمان برای طراحی قالب متناسب با سلیقه خود شما زمان صرف شده است و نهایتا که از چیزی که می‌خواستید نیز بسیار فاصله دارید .

نتیجه گیری

مواردی که گفته شد تنها گوشه‌ای از مزایا و معایب روش های استفاده از سایت ساز و همکاری با شرکت‌های طراحی سایت است . حقیقت موضوع اینجاست که اگر قصد برندسازی دارید و تمایل ندارید تا هزینه های شما به جای نادرستی صرف شود ، و بعدها متقبل هزینه های زیاد جهت تغییر یا توسعه سیستم نشوید ، بهترین راه این است که از ابتدا به شکل اصولی کار کرده و با شرکت های متخصص طراحی سایت همکاری کنید .

هزینه طراحی سایت توسط سایت سازها دست کمی از شرکت های طراحی سایت ندارید و شما باید هرسال اشتراک خودتان را تمدید کنید که یک هزینه اضافی برای شما است . اگر قصد دارید تا یک کار آینده دار انجام دهید به فکر طراحی سایت خودتان با سایت سازها نباشید چراکه برند های موفق همگی دارای طرح و امکانات خاص خود هستند .

استفاده از سرویس‌های ارزان قیمت در ابتدا ممکن است جذاب باشد چراکه شما هزینه کمتری در ابتدا پرداخت خواهید کرد اما هزینه های بعدی که پرداخت خواهید کرد ، همچون هزینه توسعه ، هزینه نگهداری و بررسی و عیب یابی مشکلات احتمالی ، شاید دو الی سه برابر هزینه طراحی یک سایت توسط شرکت‌های طراحی سایت باشد .

برای مطالعه بیشتر در این مورد می‌توانید از منبع زیر استفاده کنید :

https://seo90.ir/website-design-in-tabriz/