دانلود آهنگ بهنام بانی کجای این شهری

کجای این شهری

بهنام بانی

دانلود آهنگ حمید هیراد زیبای من

زیبای من

حمید هیراد

دانلود آهنگ امید جهان بی قرار

بی قرار

امید جهان

دانلود آهنگ آرون افشار درد شیرین

درد شیرین

آرون افشار

دانلود آهنگ فرزاد فرزین کوه یخ

کوه یخ

فرزاد فرزین

دانلود آهنگ آرمین زارعی بگو بینم

بگو بینم

آرمین زارعی

دانلود آهنگ بابک جهانبخش خودمو دارم که

خودمو دارم که

بابک جهانبخش

دانلود آهنگ ماکان بند قصه ی من

قصه ی من

ماکان بند

دانلود آهنگ سینا درخشنده لالایی

لالایی

سینا درخشنده

دانلود آهنگ سینا پارسیان انتها

انتها

سینا پارسیان

دانلود آهنگ احمد سعیدی خیلی قشنگی تو

خیلی قشنگی تو

احمد سعیدی

دانلود آهنگ همایون شجریان بیدار شو

بیدار شو

همایون شجریان

تاثیر آهنگ و موسیقی بر روح و جسم انسان

18 شهریور 1402
تاثیر آهنگ بر جسم و روح انسان

تاثیر آهنگ و موسیقی بر روح و جسم انسان

موسیقی و آهنگ تاثیرات بسیار زیادی بر بدن انسان و همچنین روحیات انسان دارد به طوری که شما در یک لحظه برای شما آرامش بخش است و در یک لحظه تبدیل به محرکی انگیزشی میشود ! در این مطلب تلاش خود را کرده ایم که به انواع تاثیرات آهنگ و موسیقی اشاره کنیم.

 تاثیرات آهنگ بر انسان

تاثیرات مثبت گوش دادن به موسیقی برای انسان :

1 –  تاثیرات روحی: موسیقی میتواند به طور مستقیم برروی روحیات انسان تاثیر بگذارید و میتواند مسیر زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. مثلاً، گوش دادن به موسیقی شاد و پرانرژی ممکن است خلق و خو در شما را بهبود بخشد و حالت خستگی یا ناراحتی را کاهش دهد در کل باید بسیار مواظب باشید چون گوش دادن به آهنگ غمگین میتواند برای شما ضرر هم داشته باشد و البته این بستگی به حال کنونی شما دارد و پیشنهاد میکنم اگر حال خوشی ندارید به هیچ عنوان موسیقی غمگین گوش ندهید.

2 – کاهش استرس: گوش دادن به موسیقی آرام و آرامبخش، سطح هورمون استرس در بدن شما را کاهش می‌دهد و باعث ایجاد حس آرامش در شما میشود ! در ورزش هایی مثل یوگا نیز از موسیقی آرام استفاده میشود که تاثیر بسیار مثبتی در زندگی شما خواهد داشت.

3 –  تغذیه عصب‌های مغز: شنیدن موسیقی و آهنگ، عصب‌های صوتی را فعال کرده و باعث تغذیه عصب‌های مغز و بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود حتی گیاهان هم نسبت به موسیقی واکنش نشان میدهند !!!

در تحقیقاتی که اخیراً انجام شده دانشمندان متوجه شده اند که پخش کردن آهنگ به رشد گیاهان کمک میکند و باعثت شادابی آنان میشود.

4 –  تحریک حافظه: گوش دادن به موسیقی میتواند باعث تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز شما شود. شاید شما هم بارها و بارها با یک موسیقی همخوانی کرده اید که خود این باعث تقویت حافظه شما میشود!! برخی از مطالعات نشان داده‌اند که گوش دادن به موسیقی کلاسیک، به خصوص آثار بزرگان مانند بتهوون و موتسارت، قابلیت حل مسائل را در افراد افزایش می‌دهد مثلا تصور کنید تمام آهنگ های محسن یگانه را در یک پلی لیست جمع کنید و بعد از مدتی شروع به همخوانی با آن کنید بعد از مدتی تاثیر حفظ آهنگ را حافظه ی خود میبینید که به عنوان یک تمرین نیز در نظر گرفته میشود!

5 – تاثیر بر ضربان قلب و فشار خون: گوش دادن به موسیقی آرام و آرامبخش، قادر است ضربان قلب را کاهش داده و فشار خون را کاهش دهد. این تأثیرات منجر به بهبود عملکرد قلب و عروق شما می‌شود و به طور کلی چه در عملکرد مغز و چه در عملکرد قلب تاثیر بسیار خوبی دارد البته باید داخل پرانتز مطلبی را بازگو کنم که در اینجا منظور هر نوع موسیقی و آهنگی نیست !

اتفاقاً یک سری از موسیقی ها نه تنها برای انسان مفید نیستند بلکه مضر هم هستند و باید از آن ها دوری کنید.

6 – تحرک جسمانی: گوش دادن به موسیقی پرانرژی و رقصیدن با آن، باعث تحرک جسمانی شما می‌شود و سطح اندروفین در بدن شما را افزایش می‌دهد که بهبود خلق و خو و افزایش انرژی را در شما حاصل میکند به طوریکه امروزه ورزش بدون گوش دادن به موسیقی امکان پذیر نیست ! در باشگاه ها ،ورزش های همگانی ،یوگا و … موسیقی همیشه پایه ثابت بوده است.

7 –  القای احساسات: آهنگ‌ها می‌توانند احساسات شما را القا کنند و به شما کمک کنند تا با احساسات خود بهتر آشنا شوید و آنها را بیان کنید

تاثیرات منفی گوش دادن به موسیقی های مخرب

1 –  افزایش استرس : گوش دادن به موسیقی های پرتنش و پر صدا ممکن است باعث استرس و ناراحتی شما بشود !

2 –  تحریک خشونت: بعضی آهنگ‌های حامل پیام‌های خشونت‌آمیز می‌تواند باعث تحریک خشونت در افراد میشود گوش دادن به این نوع موسیقی ها به ویژه در هنگام رانندگی و عصبانیت برای شما به شدت مضر است و باعث ایجاد حادثه میشود.

3 – تأثیر بر خواب: گوش دادن به آهنگ قبل از خواب ممکن است باعث مانع شدید در رفع خستگی و خوابیدگی شود البته این مورد فقط برای موسیقی های مخرب است نه موسیقی های آرامش بخش!

به طور کلی، تاثیر گوش دادن به آهنگ بستگی به نوع و محتوای آهنگ، حالت روح و روان فرد، و شرایط اطراف دارد. بنابراین، مهم است که آگاهانه انتخاب کنید که چه نوع موسیقی را گوش میدهید و برای خودتان ارزش قائل باشید اگر هم به آهنگ و موسیقی علاقه دارید پیشنهاد میکنم به سایت برتر موزیک سر بزنید و لذت ببرید.