دانلود آهنگ بهنام بانی کجای این شهری

کجای این شهری

بهنام بانی

دانلود آهنگ حمید هیراد زیبای من

زیبای من

حمید هیراد

دانلود آهنگ امید جهان بی قرار

بی قرار

امید جهان

دانلود آهنگ آرون افشار درد شیرین

درد شیرین

آرون افشار

دانلود آهنگ فرزاد فرزین کوه یخ

کوه یخ

فرزاد فرزین

دانلود آهنگ آرمین زارعی بگو بینم

بگو بینم

آرمین زارعی

دانلود آهنگ بابک جهانبخش خودمو دارم که

خودمو دارم که

بابک جهانبخش

دانلود آهنگ ماکان بند قصه ی من

قصه ی من

ماکان بند

دانلود آهنگ سینا درخشنده لالایی

لالایی

سینا درخشنده

دانلود آهنگ سینا پارسیان انتها

انتها

سینا پارسیان

دانلود آهنگ احمد سعیدی خیلی قشنگی تو

خیلی قشنگی تو

احمد سعیدی

دانلود آهنگ همایون شجریان بیدار شو

بیدار شو

همایون شجریان

آشنایی با انواع دوزینگ پمپ و کاربرد آن در صنعت

29 بهمن 1402
آشنایی با انواع دوزینگ پمپ و کاربرد آن در صنعت

پمپ های اندازه گیری از ابزارهای حیاتی در صنعت مدرن هستند و جایگاه ویژه ای در فرآیندهای مختلف صنعتی به خود اختصاص داده اند. صنعت استفاده از این فناوری پیشرفته را با توجه به کاربرد پمپ اندازه گیری در صنعت به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی برای مدیریت و کنترل جریان مواد، افزایش راندمان فرآیند و بهبود کیفیت محصول قدردانی می کند.

اگر که درمورد دوزینگ پمپ و اجزای مهم همچنین نحوه عملکرد آن اطلاعات دقیق و کاملی ندارد به شما پیشنهاد میکنیم مقاله << دوزینگ پمپ چیست؟>> را مطالعه نمایید.

انواع دوزینگ پمپ

به گزارش نایس موزیک انواع پمپ های اندازه گیری با توجه به مکانیزم انتقال به دو گروه سلونوئیدی و موتوری و با توجه به چگالی سیال به سه گروه دیافراگمی، پیستونی و پلانجری تقسیم می شوند.

پمپ پیستونی

به نوعی از پمپ های اندازه گیری که در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، مهندسی، صنایع غذایی و دارویی، آشامیدنی و تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود، پمپ رفت و برگشتی می گویند. این نوع پمپ جابجایی مثبت با رفت و برگشت پیستون کار می کند. یکی از مهمترین مزایای پمپ های پیستونی قابلیت تنظیم دبی، استفاده در دبی بالا، قابلیت پمپاژ مایعات مختلف و مقاومت بالا می باشد.

پمپ پلانجری

عملکرد پمپ های رفت و برگشتی مشابه پمپ های رفت و برگشتی است. با این تفاوت که به جای پیستون از پیستون استفاده می کنند. قطر پیستون باریکتر و طول آن بیشتر از پیستون است. این پمپ در فشارها و دبی های بالا کاربرد کمتری دارد. یکی از مهمترین مزایای پمپ های پیستونی قابلیت استفاده از آنها برای روانکاری قطره ای انواع کمپرسورها می باشد.

پمپ موتوری

پمپ موتوری یکی دیگر از انواع پمپ های اندازه گیری است که یک موتور الکتریکی توان لازم را تامین می کند و برای دبی بالا استفاده می شود.

پمپ دیافراگمی

پمپ دیافراگمی یا پمپ کلر ماده نوع دیگری از پمپ تزریق مواد شیمیایی با جابجایی مثبت است که بیشتر برای تزریق کلر و سایر مواد شیمیایی به آب استخر و سیستم های تصفیه آب و فاضلاب با جریان بالا استفاده می شود.

پمپ سلونوئیدی

پمپ برقی یا الکترومغناطیسی به عنوان یکی از پرکاربردترین پمپ های تزریق شیمیایی شناخته می شود که در تولید آن از آهنربا استفاده می شود.

کاربرد دوزینگ پمپ

تزریق کلر به استخرهای شنا

تزریق مواد شیمیایی به مواد مورد نیاز برای ساخت کاغذ

تزریق مواد شیمیایی به مواد مورد نیاز برای ساخت پارچه

تزریق رنگ به بنزین در صنعت پتروشیمی

تزریق مواد شیمیایی به بویلرها، سیالات دیگ بخار و سیستم های پردازش برای جلوگیری از پوسیدگی تجهیزات

تزریق وایتکس به لوله های آب برای ضد عفونی آب

کاربرد دوزینگ پمپ ها در صنعت شیمیایی

کاربرد پمپ اندازه گیری در صنایع شیمیایی بسیار مهم و اساسی است. این فناوری به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی برای اندازه گیری دقیق و تزریق مواد شیمیایی به فرآیندها و تجهیزات شیمیایی شناخته می شود. صنعت پلاس به عنوان یکی از پیشروترین تامین کنندگان دوزینگ پمپ های مورد نیاز صنایع شیمیایی، نقش عمده ای در توسعه و بهبود این فناوری دارد.

کاربرد دوزینگ پمپ در انتقال و تزریق مواد

از کاربرد پمپ اندازه گیری در صنعت نفت و گاز می توان به نقش بسیار مهم آن در انتقال و تزریق مواد اشاره کرد. این فناوری برای ایمنی و کارایی فرآیندهای مختلف در این صنعت حیاتی تلقی می شود. صنعت پلاس به عنوان تامین کننده مطمئن پمپ های اندازه گیری، نقش اساسی در ارائه این تجهیزات به صنعت نفت و گاز دارد.

کاربرد دوزینگ پمپ ها در صنعت کاغذ سازی

یکی دیگر از کاربردهای صنعتی متری پمپ به دلیل دقت بالا و کنترل دقیق بر انتقال و تزریق مواد، صنعت کاغذسازی است. این فناوری در نظر گرفته شده است. زیرا تولید کاغذ نیاز به تولید زیاد مواد اولیه دارد و دقت افزودنی ها و ترکیبات شیمیایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سخن پایانی

در این مقاله به انواع و کاربردهای پمپ اندازه گیری پرداخته ایم. برای خرید این نوع پمپ بهتر است به سایت صنعت پلاس مراجعه کنید. در هنگام خرید به پارامترهایی مانند دبی، فشار تزریق، دمای سیال، نوع پمپ (سلونوئید یا موتور)، محل نصب، کلاس های حفاظتی، سیستم الکتریکی، قطعات کنترل سطح سیال، قیمت و برند پمپ توجه کنید. امیدواریم با خواندن این مقاله پاسخ پمپ دوز خود را پیدا کنید.

سوالات متداول

دوزینگ پمپ ها چگونه کار می کنند؟

پمپ های دوز با ایجاد فشار مناسب در لوله ها، سیالات و مواد افزودنی را به طور دقیق به فرآیند صنعتی تزریق می کنند.