دانلود آهنگ بهنام بانی کجای این شهری

کجای این شهری

بهنام بانی

دانلود آهنگ حمید هیراد زیبای من

زیبای من

حمید هیراد

دانلود آهنگ امید جهان بی قرار

بی قرار

امید جهان

دانلود آهنگ آرون افشار درد شیرین

درد شیرین

آرون افشار

دانلود آهنگ فرزاد فرزین کوه یخ

کوه یخ

فرزاد فرزین

دانلود آهنگ آرمین زارعی بگو بینم

بگو بینم

آرمین زارعی

دانلود آهنگ بابک جهانبخش خودمو دارم که

خودمو دارم که

بابک جهانبخش

دانلود آهنگ ماکان بند قصه ی من

قصه ی من

ماکان بند

دانلود آهنگ سینا درخشنده لالایی

لالایی

سینا درخشنده

دانلود آهنگ سینا پارسیان انتها

انتها

سینا پارسیان

دانلود آهنگ احمد سعیدی خیلی قشنگی تو

خیلی قشنگی تو

احمد سعیدی

دانلود آهنگ همایون شجریان بیدار شو

بیدار شو

همایون شجریان

آشنایی با انواع و کاربرد پمپ کارواش صنعتی

14 بهمن 1402
آشنایی با انواع و کاربرد پمپ کارواش صنعتی

پمپ‌های کارواش صنعتی از انواع پمپ‌های صنعتی پیستونی هستند. پمپ پیستونی در صنایعی که نیاز به فشارقوی دارد، مانند کارواش و آبیاری، استفاده می‌شود. از کارواش صنعتی برای شستشو و پاک کردن انواع سطوح استفاده می‌کنند. در ادامه، پمپ کارواش و نحوه‌ی کار با آن را توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

تعریف واترجت

واترجت یا همان پمپ‌های کارواش صنعتی، آب را با فشار معمولی دریافت می‌کنند. در قدم بعدی آن‌ها، آب را ذخیره کرده و با فشاری بسیار زیاد آن را از نازل بیرون می‌کنند. این نوع پمپ کارواش را از انواع پمپ‌های جابه‌جایی مثبت می‌دانند. پمپ جابه‌جایی مثبت را برای انتقال سیالات مختلف با میزان ثابت و فشار زیاد استفاده می‌کنند. کاربرد پمپ پیستونی، زمانی است به فشار خروجی بالایی مانند 100 تا 1000 بار، نیاز است. به همین دلیل است که گاهی این محصولات را پمپ پیستونی فشارقوی یا فشار بالا نیز می‌گویند.

انواع پمپ‌های کارواش

پمپ کارواش را بر اساس درجه‌‌ی حرارت آب خروجی از سر نازل، به دو نوع واترجت‌های آب سرد و واترجت آب گرم تقسیم می‌کنند. مدل آب گرم، مجهز به سیستم آب‌گرم‌کن در خود واترجت است. در کارواش‌ها، اغلب از نوع آب سرد آن استفاده می‌شود.

قطعات پمپ‌های کارواش صنعتی

به دلیل عملکرد مشابه دستگاه‌های پمپ در کارواش، قطعات آن‌ها نیز معمولاً یکسان هستند. تفاوت اجزای آن‌ها صرفاً در نوع دیافراگمی و یا پیستونی است. در پمپ‌های دیافراگمی کارواش اجزایی مانند دیافراگم، کمپرسور و ایرموتور وجود دارند. اجزای پمپ‌های پیستونی نیز پیستون، شیر ورودی و شیر خروجی هستند. در زیر به توضیح هرکدام از این اجزا می‌پردازیم:

موتور پمپ‌های کارواش صنعتی

از مهم‌ترین لوازم و قطعات در هر وسیله‌ای، موتور آن است. موتور به‌مثابه‌ی قلب دستگاه کار می‌کند. در پمپ کارواش نیز چنین است. موتور در این دستگاه، مهم‌ترین نقش را دارد و قدرت لازم برای انجام کار را نیز تأمین می‌کند. یک پمپ برای شستشوی خودروها و ابزارهای سنگین و بزرگ، نیاز به یک موتور قدرتمند دارد. قدرت موتورها برحسب وات محاسبه می‌شود. برای تقسیم‌بندی موتورها نیز از اندازه‌ی مخزن کمپرسور استفاده می‌کنند.

تفاوت پمپ در کارواش صنعتی و خانگی را همین موتور آن‌ها، تعیین می‌کند. موتور پمپ‌های استفاده‌شده در کارواش صنعتی، قدرت بیشتر، دوام بیش‌تر و کیفیت بهتری دارند.

فیلتر آب ورودی

فیلتر آب ورودی یکی دیگر از اجزای پمپ کارواش صنعتی است. آب ورودی به دستگاه پمپ در کارواش، ناخالصی دارد. به همین دلیل، وجود یک فیلتر آب می‌تواند از ورود ناخالصی‌ها به درون پمپ جلوگیری کند. درواقع این فیلتر آب، کار تصفیه‌ی آب ورودی را انجام می‌دهد. وجود این وسیله به دلیل جلوگیری از ورود ناخالصی‌ها موجب افزایش دوام و پایداری دستگاه می‌شود.

شلنگ در پمپ کارواش صنعتی

از مهم‌ترین لوازم و قطعات در پمپ‌های کارواش صنعتی، شلنگ آن‌ها است. کار شلنگ نشان دادن میزان بازدهی پمپ و آبدهی آن است. اندازه‌ی قطر شلنگ را میزان آبی که در یک زمان مشخص از پمپ خارج می‌شود، تعیین می‌کند. انواع شلنگ، تک لایه و دولایه هستند. بدیهی است که دوام شلنگ‌های دولایه بیشتر است. قطر اکثر شلنگ‌های پمپ کارواش‌ها 1/4 اینچ است. شلنگ پمپ باید استحکام و کیفیت بالایی هم داشته باشد؛ زیرا به فشار آب زیادی برای این نوع استفاده لازم است. جنس شلنگ نیز فلزی و پلاستیکی است. این دو در مقاومت و انعطاف‌پذیری تفاوت دارند. شلنگ پلاستیکی انعطاف‌پذیری بیشتر و شلنگ فلزی مقاومت بالاتری دارد.

نازل پمپ‌های کارواش

نازل از اجزای پمپ‌های کارواش صنعتی است. کار این وسیله تعیین میزان فشار آب خروجی و نوع پاشیدن آب است. درواقع نازل، کنترل جریان سیال عبوری از شلنگ را بر عهده دارد. نام دیگر آن، سرشلنگ و یا افشانک است. ساخت آن نیز به‌صورت لوله‌ای است که مقاطع مختلفی دارد.

پمپ‌های کارواش برتولینی

پمپ کارواش برتولینی یک برند از بهترین پمپ‌های کارواش است. این شرکت در سال 1918 در ایتالیا تأسیس شد. سابقه‌ و تجربه‌ی این برند در حوزه‌ی تجهیزات کشاورزی و پمپ‌های آب، باعث ساخت پمپ‌هایی باکیفیت بالا شده است.

ویژگی‌های پمپ‌های برتولینی

کیفیت بالای پمپ کارواش برتولینی کم‌نظیر است. از ابتدا این شرکت، تمرکز خود را در رفع اشکالات پمپ‌های کارواش، مانند صدای بسیار زیاد، قیمت بالا و وزن سنگین، قرار داده است. با استفاده از این پمپ در کارواش‌ها، شستشوی ماشین‌ها زمان کمی می‌برد؛ زیرا که فشار پمپ‌های این شرکت بسیار زیاد است.

خرید پمپ کارواش صنعتی

آب‌نیرو، فروشگاه و مرجع تخصصی تجهیزات صنعتی است. این فروشگاه تأمین‌کننده‌ی انواع محصولات صنعتی، مانند پمپ و بوستر پمپ‌های آب‌رسانی، پمپ‌های صنعتی و نفتی، تجهیزات شبکه‌های انتقال و PIPING، کمپرسور و تجهیزات هوای فشرده، سیستم‌های فیلتراسیون، سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار، مواد شیمیایی تصفیه‌ی آب و فاضلاب، لوله‌ی پلی‌اتیلن و غیره است. این گروه همراه با یک تیم متخصص شامل نیروهای ارشد فنی و مهندسی، توانسته است محصولاتی باکیفیت بالا و منطبق بر استانداردهای جهانی را ارائه کند.

بازرگانی آب نیرو با توجه به داشتن بخش فنی، مهندسی و ساخت، قادر به برطرف کردن نیازهای خاص مشتریان در زمینه‌های مختلفی مانند نفت، گاز، ‌ پتروشیمی، نیروگاهی، صنایع چوب، کاغذ و بسیاری از صنایع دیگر است. البته در این راستا با شرکت‌های بزرگی نظیر پالایشگاه‌های نفت و گاز، پتروشیمی‌ها، بهره‌برداری‌های نفت و گاز و غیره نیز در حال همکاری است.