مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

بیوگرافی شیدا خلیق دختر ناهید مسلمی؛ از شهرت تا ازدواج (تصاویر)

شیدا خلیق بازیگر جوانی است که از ۷ سالگی بازیگری را شروع کرده است. این بازیگر به قدری تواناست که تا کنون در بیش از ۳۰ نمایش تئاتر، چند فیلم تلویزیونی، سینمایی و تله تئاتر ایفای نقش کرده  و حتی در سن ۱۴ سالگی موفق به کسب جایزه شده است. در ادامه با فعالیت‌ها و بیوگرافی شیدا خلیق آشنا خواهید شد.

 

بیوگرافی شیدا خلیق

شیدا خلیق بازیگر متولد ۵ خرداد ۱۳۷۲ در تهران است. شیدا خلیق دارای مدرک لیسانس طراحی صحنه از دانشگاه هنر بوده و به رشته معماری نیز علاقه دارد. مادر شیدا ناهید مسلمی نام دارد و از بازیگران اسبق و با تجربه‌ی تئاتر و تلویزیون به شمار می‌آید که اکنون بیشتر در سینما و تلویزیون فعالیت دارد. ناهید مسلمی متولد ۱۳۳۴ در تهران بوده و از اوایل دهه ۶۰ در این صنعت به کسب تجربه پرداخت. شیدا تنها فرزند خانم خلیق به حساب می‌آید.

 

شروع فعالیت

شیدا از سن سه سالگی همراه با مادرش در پشت صحنه‌های تئاتر حضور داشت، تا اینکه توانست در سن ۷ سالگی اولین تجربه‌ی بازیگری اش را با نمایش چیستا به کارگردانی نادر برهانی کسب کند. شیدا در سال ۱۳۸۸ با فیلم دختران به کارگردانی قاسم جعفری وارد سینما شد و پس از آن در فیلم یه حبه قند به کارگردانی رضا میر کریمی ایفای نقش کرد. خانم خلیق اولین تجربه‌ی تلویزیونی خود را با سریال زعفرانی در نوروز ۱۳۹۵ کسب کرد.

ازدواج شیدا خلیق

چندی پیش ویدئوی عروسی شیدا خلیق و کیوان ساکت اف، بازیگر جوان ایرانی، منتشر شد و این دوهنرمند خبر ازدواجشان را اعلام کردند.

 

مطالب مشابه را ببینید!