مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

«چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران» به ایستگاه پایانی رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراسم اختتامیه «چهل‌ویکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران» عصر امروز در برج میلاد در حال برگزاری است.

به گزارش سینماپرس، مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران امشب ۲ آبان ماه ۱۴۰۳ حوالی ساعت ۱۹ با حضور مدیران، هنرمندان، اصحاب رسانه و جمعی از چهره‌های فرهنگی در مرکزهمایش برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیاتی از کلام الله مجید تلاوت و سپس سرود ملی ایران پخش شد.

این مراسم با اجرای مهدی سلوکی همراه است.

جان‌ناقابلی برای جزایر سه‌گانه و خلیج فارس داریم

مهدی آذرپندار دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: خیلی ممنونم که تشریف آوردید. در همین ابتدا بگویم که ما جان ناقابلی داریم که فدای جزایر سه‌گانه و خلیج فارسمان می‌کنیم.  

وی ادامه داد: دوستانی که در دوره‌های قبل حضور داشتند می‌دانند اهل گزارش دادن نیستم؛ چون فیلمسازان مهم‌ترین حاضران و ناظران در جشنواره بودند و هر چه بگویم تکراری است یک گزارشی هم باید به سازمان سینمایی و نهادها بدهیم و یک گزارشی هم باید به بالا سری بدهیم. فقط یادی می‌کنم از شهید یحیی سنوار قهرمان فلسطینی که دنیا مبهوت دلاوری او شد. ما در جشنواره خیلی کوچک سعی کردیم از او یاد کنیم.

سپس رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی، مهدی آذرپندار دبیر جشنواره و محمد علی باشه آهنگر کارگردان سینما از مادر شهید انجمن مهدی عشیری تقدیر کردند.

 جشنواره فیلم کوتاه تهران در عرصه جهان تثبیت شد

در ادامه این مراسم رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: در ابتدا یاد و خاطره تمامی شهدای وطن عزیزمان، همچنین شهدای مقاومت و شهدای عدالت و آزادی را گرامی می‌داریم. به جشن خودتان خوش آمدید. واقعیت این است که وقتی بعد از ۲۳ سال آدم به خانه خود یعنی انجمن می‌آید نمی‌تواند حرف نزند. از اینکه در محضر شما هستم خوشحال و خوش اقبال هستم و خوشحالم که خدمتگزار شما هستم.

وی ادامه داد: این شور و شعف جشنواره بار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. جشنواره چهل و یک ساله شد و به یک بلوغی رسیده است. در کنار شما بودن این شور و شعف را برای خلق دوباره در همه ما فوران می‌کند. جشنواره‌ای با چنین قدمتی که در عرصه جهان تثبیت شده تحسین برانگیز است و جایگاه خود را در عرصه بین‌المللی تثبیت کرده است. همچنین جشنواره میزبان فیلمسازان جوان از سراسر جهان شد و کارگاه‌های آموزشی متنوعی شکل گرفت. موضوعات بکر ونابی عرضه شد که نشان از این دارد، جشنواره‌ای داریم که توجه به تغییر تحولات تکنولوژی هم دارد. جشنواره عرصه خلاقیت و جسارت است. برای نسل جوانی که می‌تواند جایگاه خود را در عالم هنر تثبیت کند و با شوق و جسارت کار کنند.

سپس جوایز بخش بین‌الملل اهدا شد.

در بخش واقعیت مجازی جایزه ویژه به دایان کتسبورو لینت برای فیلم «بچه قورباغه» از آمریکا رسید.

جایزه ویژه بخش هوش مصنوعی هم به افروز باوفا برای فیلم «معجزه» از ایران رسید.

درحال تکمیل

مطالب مشابه را ببینید!