مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

شگفتی‌سازی سکه پارسیان در بازار طلا

سکه‌های بانکی در انواع امامی ،بهار آزادی، نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی توسط بانک مرکزی  ضرب می‌شوند. با بررسی  بازدهی آن‌ها در مقایسه با سکه‌های پارسیان به جز سکه یک گرمی بقیه سکه های بانکی بازده سالانه بهتری داشتند.

به این صورت که سکه های امامی، بهار آزادی ، نیم سکه و ربع سکه به طور میانگین ۱۳ درصد بازدهی بیشتری را در یک سال اخیر نصیب مالکان خود کرده اند. البته توجه داشته باشید که بازدهی سکه یک گرمی فقط در بازه یکساله کمتر بوده است ولی در دیگر بازه ها سکه یک گرمی هم بازده بهتری نسبت به سکه پارسیان داشته است.

بازده انواع سکه‌های بانکی در بازار در یک سال اخیر

در بررسی بازده سکه‌های بازار در یک سال اخیر اگر از سکه امامی شروع کنیم می بینیم که سکه امامی رشد 93 درصدی داشته است. بازده سکه بهار آزادی هم در یک سال 92 درصد بوده که تقریبا کمی از بازده سالانه سکه امامی کم تر است. اما نیم سکه با بازده 93.8 درصدی توانسته حتی درصد سود بیشتری نسبت به سکه امامی به سرمایه‌گذاران خود اهدا کند. اگر بخواهیم به بازدهی ربع سکه هم نگاهی داشته باشیم متوجه می‌شویم که ربع سکه در یکسال گذشته رشد قیمت 85.75 درصدی داشته است. و در آخر سکه یک گرمی در یک سال اخیر بازده 53 درصدی را شاهد بوده است.

 

سکه های پارسیان چقدر در یک سال اخیر رشد قیمت داشته اند؟

با نگاهی به بازار سکه های پارسیان می توان فهمید که در یکسال گذشته  میزان رشد قیمت این سکه ها در حدود 77 یا 78 درصد بوده است. گفتنی است که میزان بازده سالانه انواع سکه های پارسیان با دقت زیادی یکسان هستند. باید دقت کرد که برخلاف سکه های متعارف، سکه‌های پارسیان توسط بانک مرکزی منتشر نمی‌شود بلکه توسط شرکت های مختلف ضرب می‌شوند.

سکه بانکی یا سکه پارسیان؛ کدام یک پر سودتر هستند؟

اگر بخواهیم سکه های بانکی از نوع امامی، بهار آزادی، نیم سکه و حتی ربع سکه را با بازده سکه های پارسیان مقایسه کنیم متوجه می‌شویم  که سکه های بانکی بازده بیشتری در یک سال نسبت به سکه‌های پارسیان داشته‌اند. چهار نوع سکه ای که گفتیم به طور میانگین در یکسال گذشته 91.13 درصد سود را به به دارندگان خود تحویل داده اند که فاصله معناداری با حداکثر سود سکه های پارسیان که 78 درصد بوده داشته اند.

در برتری سکه های متعارف نسبت به سکه پارسیان از نظر سود آوری سالانه یک استثنا وجود دارد. این استثنا مربوط به مقایسه سکه یک گرمی و سکه پارسیان است. سکه یک گرمی در یک سال اخیر بازده 53 درصدی داشته است که از بازده 77 تا 78 درصدی سکه های پارسیان به صورت معناداری کمتر است.  البته سکه یک گرمی در بازه های دیگر سود آوری بیشتری داشته مثلا در بازه سه ساله 300درصد سود آوری داشته که از که از بازده سه ساله  210 درصدی سکه های پارسیان تا حد زیادی بیشتر است.

مطالب مشابه را ببینید!