مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

به زودی می‌توانید از آیرپاد به جای سمعک استفاده کنید!

فرارو- استفاده از این ویژگی‌های سلامت شنوایی آیرپاد پرو ۲ و راه‌اندازی آنها است و هفته آینده از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری در دسترس خواهند بود.

به گزارش فرارو به نقل از سی ان بی سی، اپل برای اولین بار در مهر ماه امسال از ویژگی‌های سلامت شنوایی آیرپاد پرو ۲ رونمایی کرد. کاربران می‌توانند با آیرپادپرو ۲ یک تست شنوایی تایید شده بالینی انجام دهند و این هندزفری در صورت نیاز به عنوان سمعک عمل خواهد کرد. این هندزفری همچنین به قابلیت‌های جدید محافظت از شنوایی مانند کاهش صدای بلند مجهز خواهد بود که به طور پیش‌فرض روشن خواهند شد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیش از ۱.۵ میلیارد نفر با کم شنوایی زندگی می‌کنند. استفاده از این بازار می‌تواند به شرکت اپل برای آیرپاد پرو ۲ به ارزش ۲۴۹ دلار کمک کند. این مدل از آیرپاد برای اولین بار دو سال پیش به بازار عرضه شد. راه اندازی این قابلیت‌های جدید تنها چند دقیقه طول می‌کشد و استفاده از آنها بسیار آسان است. آیرپاد پرو ۲ همچنین گزینه‌ای مقرون به صرفه برای کسانی است که به دنبال فناوری‌های شنوایی کمکی هستند. قیمت این هندزفری از به روزترین سمعک‌های جهان مقرون به صرفه‌تر است.

اپل در جریان مراسمی در مهر ماه اعلام کرد ۸۰ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده در پنج سال گذشته شنوایی خود را بررسی نکرده‌اند. برای دسترسی به این تست تنها لازم است به برنامه هلث یا منوی تنظیمات هدفون بروید. این تست چند سوال اساسی در مورد سن، سلامتی و اینکه آیا فرد در ۲۴ ساعت گذشته در معرض یک محیط پر سر و صدا قرار گرفته است، می‌پرسد.

کاربران برای شرکت در آزمون باید در فضایی بسیار ساکت باشند. اپل یک تست نویز پس‌زمینه را برای اطمینان از مناسب بودن محیط اجرا می‌کند و سپس تناسب هدفون در گوش را ارزیابی می‌کند. آیرپاد ۲ دارای گوشی انعطاف پذیر با اندازه متوسط است، اما اندازه خیلی کوچک، کوچک و بزرگ نیز در جعبه موجود است. تست شنوایی یک سری صدا با بلندی و فرکانس‌های مختلف پخش می‌کند و هر بار که کاربر صدایی می‌شنود باید بر روی صفحه ضربه بزند. این تست از گوش چپ شروع شده و به سمت گوش راست حرکت خواهد کرد و کمی بیشتر از پنج دقیقه طول خواهد کشید.

این تست شنوایی بسیار آسان است. چند مکث طولانی بین صدا‌ها وجود دارد، بنابراین کاربران ممکن است کمی گیج شوند؛ بنابراین بهتر است توصیه اپل برای انجام این آزمون در محیطی بسیار جدی گرفته شود. برخی از این صدا‌ها آنقدر ملایم هستند که حتی نفس کشیدن نیز شنیدن آنها را سخت می‌کند. در محیطی پر سر و صدا این آزمون به طور خودکار متوقف می‌شود.

کاربران می‌توانند هر چند بار که بخواهند در آزمون شرکت کنند و به محض اتمام کار، نتایج خود را دریافت خواهید کرد. یک نسخه از نتایج آزمون در برنامه هلث ذخیره می‌شود و کابران می‌توانید آن را با پزشک خود به اشتراک بگذارند. در صورت کم شنوایی یا هر مشکل دیگری در سلامت شنوایی این برنامه دستورعمل‌هایی برای استفاده صحیح به کاربر ارائه خواهد داد. شاید تغییرات ایجاد شده برای کاربران قابل تشخیص نباشند، اما قطعاً به سلامت شنوایی کمک خواهند کرد.

اگر نتایج آزمایش کاربران کم شنوایی خفیف تا متوسط را تشخیص دهد، از آنها خواسته می‌شود هندزفری خود را به عنوان سمعک بالینی تنظیم و استفاده کنید. سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز نرم افزار سمعک اپل را در ماه مهر تایید کرد. دکتر سامبول دسای، معاون بخش سلامتی اپل، درباره این قابلیت‌های جدید گفت: «پس از انجام تست شنوایی، آیرپاد پرو شما به یک سمعک شخصی‌سازی شده تبدیل می‌شود و صدا‌های خاصی را که به آن نیاز دارید را در لحظه تقویت می‌کند.» ویژگی سمعک برای بزرگسالانی با کم شنوایی خفیف تا متوسط در نظر گرفته شده است، اما کاربرانی که دچار مشکلات شنوایی نیستند نیز می‌توانند از این قابلیت جدید استفده کنند. منتقدان این قابلیت جدید آیرپاد آن را نوعی ابرقدرت خطاب کرده‌اند.

عادت کردن به استفاده از ویژگی سمعک آیرپاد پرو ۲ ممکن است کمی طول بکشد. کاربران همچنین می‌توانید تنظیمات خاصی را به دلخواه در تنظیمات خود و مرکز کنترل آی او اس انجام دهند. این قابلیت جدید تنها برای ارتباط برقرار کردن با محیط اطراف نیست و حتی در هنگام برقراری تماس، تماشای ویدیو و گوش دادن به موسیقی با کمک آیرپاد پرو ۲ در همه دستگاه‌های اپل، به‌طور خودکار تنظیم می‌شود. به علاوه هندزفری‌های اپل هیچ شباهتی به سمعک‌های موجود در بازار ندارند، بنابراین شاید استفاده از آنها در فضا‌های عمومی برای افرادی که دچار کم شنوایی هستند راحت‌تر باشد و دیگر لازم نیست کاربران نگران قضاوت شدن یا سؤالات شخصی از سوی همکاران و اطرافیان خود باشند.

مطالب مشابه را ببینید!