مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

معایب خشک کردن موی کودکان با اتو مو فیک

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و
تحریریه مسئولیتی
درباره محتوای آن ندارد.

برای موی کودک بهتر است از اتو و سشوار داغ استفاده نکنید. بعد از حمام ابتدا موها را با حوله آبگیری و سپس با باد ملایم سشوار خشک کنید. گرمای اتو مو باعث تبخیر رطوبت مو و خشکی آن می‌شود. در این مقاله، موارد زیر توضیح داده می‌شوند:

اهمیت مراقبت از موی کودکان و خطرات استفاده از اتو مو

تاثیرات منفی اتو مو بر موی کودکان

عواقب طولانی مدت استفاده از اتو مو

روش‌های جایگزین و ایمن برای خشک کردن مو

و راهنمایی برای والدین

اهمیت مراقبت از موی کودکان و خطرات استفاده از اتو مو فیک

موی کودکان مانند موی بزرگسالان به مراقبت، اما با روش‌های متفاوت نیاز دارد. زیرا، مو و پوست کودکان با مو و پوست بزرگسالان متفاوت است. مراقبت از موی کودکان از عوارض ناخوشایندی مانند خشکی، تحریک و آلرژی‌های پوستی جلوگیری می‌کند. به‌همین دلیل، استفاده نادرست از اتو مو باعث خارش پوست مو، ریزش مو، کاهش رشد مو، شکنندگی مو و از بین رفتن درخشندگی مو می‌شود.

عوارض استفاده نادرست از اتو مو به موارد فوق محدود نیستند و در ادامه مقاله بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شوید.

تاثیرات منفی اتو مو فیک بر موی کودکان

استفاده غیر اصولی از اتو مو گرما را مستقیم به مو منتقل می‌کند که باعث سوزاندن بافت ساختاری مو می‌شود. از طرف دیگر، استفاده نادرست و زیاد از اتو مو طراوت و شفافیت مو را از بین می‌برد و در دراز مدت باعث تغییر نوع مو می‌شود.

عواقب طولانی مدت استفاده نادرست از اتو مو

استفاده نادرست از اتو مو برای خشک کردن و یا حالت دادن مو در طولانی مدت مضرات بسیاری به‌همراه دارد که برخی عبارتند از نازک شدن موها و از بین رفتن شفافیت مو. دیگر عوارض استفاده طولانی مدت از اتو مو، به شرح زیر است:

خشک شدن مو

استفاده مداوم از اتو مو باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو شده و موها را خشک، شکننده و آسیب پذیر می‌کند.

وز شدن موها

تصور نکنید که می‌توان با صاف کردن موها وز مو را برطرف کرد زیرا با صاف کردن موها به مرور زمان موها خشک و در نتیجه وز می‌شوند.

شکستگی مو

هر نوع صافی مو، چه دائمی و چه موقت، منجر به خشکی شدید مو می‌شود. حرارت زیاد اتو مو با ضعیف کردن ساختار و فولیکول مو باعث می‌شود که مو از ساقه بشکند.

تیرگی و کدر شدن مو

یکی از عملکردهای روغن طبیعی مو، براق، سالم و زیبا نگه داشتن مو است، اما صاف کردن موها به شکل غیر اصولی با استفاده از اتو مو باعث از بین رفتن ویژگی‌های طبیعی مو و کدر و بی‌روح شدن مو می‌شود.

تغییر در بافت دائمی مو

یکی از عوارض اصلی صاف کردن مو، تغییر غیر قابل برگشت مو است. گاهی اوقات استفاده از اتو مو برای مدت طولانی ممکن است بافت مو را به‌کلی تغییر دهد. در غیر این صورت هیچ راهی برای درمان و برگرداندن موهای موجود وجود ندارد.

روش‌های جایگزین و ایمن اتو مو

کودکان پوست و موی حساسی دارند و برای خشک کردن موی کودکان در سن رشد باید از روش‌ها و موادی استفاده کرد که مشکلی برای آنها ایجاد نکند. روش‌های قدیمی استفاده از حوله و شانه و اتو مو مناسب با دمای پایین علاوه‌بر خشک کردن مو، به حفظ سلامت و شادابی مو نیز کمک می‌کنند.

خشک کردن مو با حوله

یکی از بی‌ضررترین روش‌های خشک کردن مو استفاده از حوله است. برای این منظور اصول زیر را دنبال کنید:

زمانیکه ۵۰ درصد از آب موی سر توسط حوله گرفته شد از یک شانه با دندانه‌های درشت جهت باز نمودن گره موها استفاده نمایید.

در صورت نیاز، برای باز کردن گره‌ها از محصولات مناسب مو استفاده کنید.

اگر دوست دارید به موی کودک حالت بدهید از مقداری ژل مخصوص مو و یا موس استفاده کنید.

سپس حوله را مجددا روی سر قرار دهید تا موها به‌آرامی خشک شوند.

استفاده از حوله میکروفایبر زمان خشک شدن مو را به نصف کاهش می‌دهد. این حوله‌ها از میکرو الیاف‌های مخملی ساخته شده‌اند که ۱۰۰ برابر ظریف‌تر از موی انسان است. بنابراین حرکت حوله میکرو فایبر روی موها به هیچ‌وجه موجب آسیب به ساختار مو نمی‌شود. موها در حالت خیس، بسیار آسیب پذیرتر هستند و به سادگی دچار کشیدگی و پارگی می‌شوند.

شانه دندانه درشت برای خشک کردن موها

شانه زدن موهای خیس به‌دلیل سنگین بودن و حالت کشسانی بسیار ضرر دارد. با شانه زدن موهای خیس احتمال شکستگی مو بیشتر می‌شود.

برس‌های مخصوص موهای خیس دارای دندانه‌هایی با پرکننده‌های میکرو فایبر هستند که با این برس‌ها می‌توانید حتی موهای خیس را شانه بزنید و گره‌های مو را باز کنید.

اگر از این برس‌ها در اختیار ندارید از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید. فاصله بین دندانه‌ای این شانه‌ها زیادتر است. بعد از شستشوی موها حتما از نرم‌کننده مو نیز استفاده کنید. سپس موها را با حوله خشک کنید و کمی تکان دهید تا آب از قسمت‌های بالای سر به بیرون حرکت کند. سپس با استفاده از شانه دندانه باز آرام موها را شانه بزنید. این کار را وقتی انجام دهید که موها حداقل ۳۰ درصد خشک شده باشند.

خشک کردن مو با سشوار

اگر مجبور به خشک کردن موها با سشوار هستید حداقل از محافظ حرارتی مو استفاده کنید. این مواد ترکیباتی دارند که دورتادور ساقه مو را پوشش می‌دهند و تا دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت از مو محافظت می‌کنند. محافظ‌های حرارتی بدون سولفات و برندهای معتبر را خریداری کنید تا خیالتان بابت سلامت موها راحت باشد.

راهنمایی برای والدین

خشک کردن موها بعد از شستشو روی سلامت موها تاثیر زیادی دارد. گرمای اتو مو به‌سرعت مو را خشک می‌کند که موجب از دست رفتن رطوبت بافت مو می‌شود. برای اینکه موها سالم و شاداب باشند باید موها را بدون گرما و حرارت، خشک کنید.

جمع‌بندی

استفاده طولانی مدت و نادرست از اتو مو برای خشک کردن موی کودکان به از دست رفتن رطوبت مو، شکنندگی و ریزش مو منجر می‌شود. بهتر است برای خشک کردن موی کودکان از روش‌هایی نظیر حوله و شانه‌های دندانه‌دار و سشوار مناسب استفاده شود.

مطالب مشابه را ببینید!