مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

یک روش جالب؛ با جاروبرقی گوشت را تازه نگه دارید!

کمبود وقت آزاد و مشغله کاری باعث شده زمان کمتری برای خرید روزانه داشته باشیم و هر بار که به فروشگاه می رویم سعی کنیم مواد غذایی مورد نیاز هفته را به صورت عمده خریداری کنیم. اما خرید عمده می تواند هنگام نگهداری بسیاری از غذاها و سبزیجات به خصوص گوشت تازه برای ما مشکل ایجاد کند.

به گزارش سرگرمی روز، اگر در این زمینه مشکل دارید، باید لحظه ای توقف کنید و این مقاله را بخوانید چرا که آسان ترین راه ها را برای نگهداری بیش از یک هفته گوشت بدون تلاش زیاد در اختیار شما قرار می دهد. برای حفظ تازگی و جلوگیری از فساد گوشت باید حداقل یک هفته نگهداری شود.

همچنین به تازه نگه داشتن آن کمک می کند و ما را از عفونت های ناشی از خوردن گوشت فاسد محافظت می کند. در این مقاله به 6 روش موثر برای سالم و خوش طعم نگه داشتن گوشت برای بیش از یک هفته اشاره کرده ایم.

انجماد

انجماد یکی از رایج ترین و موثرترین روش های نگهداری گوشت است. آن را بشویید، آن را با ادویه جات ترشی جات و سبزی های خشک مرینیت کنید و آن را محکم در فویل پلاستیکی یا آلومینیومی بپیچید، سپس آن را در یک کیسه فریزر مهر و موم شده قرار دهید تا قرار گرفتن در معرض هوا به حداقل برسد. یک راه آسان برای تازه نگه داشتن گوشت، انجماد است که رشد باکتری ها را متوقف می کند و کیفیت گوشت را برای چندین ماه حفظ می کند.

خشک کردن

بعد از تمیز کردن گوشت و مرینیت کردن آن با ادویه جات و گیاهان، آن را بجوشانید یا آب آن را بگیرید و سپس در ظرف در بسته نگهداری کنید. پخت گوشت شامل حذف رطوبت برای جلوگیری از رشد باکتری است. گوشت های پخته ماندگاری طولانی دارند. اگر به درستی خشک شوند و در یک ظرف در بسته نگهداری شوند، می توانند چندین ماه دوام بیاورند.

نمک زدن

پختن گوشت با نمک رطوبت را از بین می برد و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. می توانید گوشت را با مالیدن نمک به طور مستقیم روی گوشت خشک کنید یا می توانید آن را خشک کنید که شامل خیس کردن گوشت در آب نمک است. گوشت های پخته شده بسته به نحوه نگهداری می توانند هفته ها یا ماه ها دوام بیاورند. این تکنیک باعث بهبود طعم نیز می شود.

مرینیت کنید

خیساندن گوشت در محلول نمک و زردچوبه نیز می تواند آن را برای بیش از یک هفته تازه نگه دارد. با این حال، انجماد در دمای مناسب برای حفظ تازگی گوشت ضروری است.

تخمیر

تخمیر گوشت شامل استفاده از باکتری های مفید برای ایجاد یک محیط اسیدی است که از فساد آن جلوگیری می کند. این روش بیشتر برای سوسیس‌هایی مانند سالامی یا پپرونی که تخمیر و پخته شده‌اند رایج است. گوشت های تخمیر شده اگر به درستی در جای خشک و خنک نگهداری شوند می توانند هفته ها یا حتی ماه ها دوام بیاورند. آنها همچنین طعم و بافت منحصر به فردی ایجاد می کنند.

هوا را از بسته بندی گوشت خارج کنید

وکیوم هوا را از بسته خارج می کند تا ماندگاری گوشت را افزایش دهد. بسته گوشت تازه و پخته شده را می توانید با جاروبرقی جاروبرقی بکشید (هوای بسته گوشت را خارج کنید). گوشت بسته شده با خلاء می تواند در مقایسه با روش های نگهداری سنتی به میزان قابل توجهی در یخچال (1-2 هفته) و در فریزر (تا 2-3 سال) دوام بیشتری داشته باشد.

نتیجه گیری

ذخیره سازی کارآمد گوشت می تواند ضایعات را کاهش دهد و اطمینان حاصل کند که همیشه گزینه های خوشمزه ای در دسترس دارید. هر روش مزایا و کاربردهای ایده آل خود را دارد، بنابراین در نظر بگیرید که چه چیزی برای سبک زندگی و نیازهای آشپزی شما مناسب است.

نوشته یک روش جالب؛ با جاروبرقی گوشت را تازه نگه دارید! اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!