مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

غذاهای سالم با کلسترول بالا

کلسترول موجود در غذا اغلب مضر تلقی می شود، اما خوردن غذاهای سالم سرشار از کلسترول در واقع برای اکثر افراد مضر نیست.

به گزارش سرگرمی روز به نقل از دویچه وله، برخی از این غذاها حتی مملو از مواد مغذی مهمی هستند.

در اینجا دلیلی وجود دارد که شما نباید از کلسترول بترسید و از غذاهای پر کلسترول نباید اجتناب کنید.

یک تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مغذی ترین غذاهایی است که می توانید بخورید، به ویژه به عنوان منبع پروتئین. یک تخم مرغ بزرگ حاوی 50 گرم کلسترول است. تحقیقات نشان می دهد که خوردن تخم مرغ کامل می تواند کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) محافظ قلب را افزایش دهد. این کلسترول به عنوان کلسترول “خوب” نیز شناخته می شود. خوردن یک تا دو عدد تخم مرغ در روز برای افراد سالم کاملا بی ضرر است.

پنیر

یک تکه (22 گرم) پنیر سوئیسی حدود 20 میلی گرم کلسترول دارد و همچنین منبع خوبی از کلسیم و سایر مواد مغذی است. یک مطالعه 12 هفته ای روی 139 نفر نشان داد که خوردن 80 گرم پنیر پرچرب در روز به اندازه نان و مربا کلسترول بد را که به آن LDL نیز می گویند، افزایش نمی دهد.

استیک گوشت گاو پرورش یافته در مرتع

استیک این گاوها سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی مهم است. میزان کلسترول موجود در این نوع استیک نسبت به گوشت گاو چاق شده کمتر است و حاوی مقدار قابل توجهی اسیدهای چرب امگا 3 است که خاصیت ضد التهابی دارد.

یک وعده (113 گرم) استیک گوشت گاو حدود 62 میلی گرم کلسترول دارد.

ماهی ساردین

ساردین علاوه بر اینکه سرشار از مواد مغذی است، منبع خوبی از پروتئین است. یک وعده (92 گرم) از این ماهی کوچک حاوی 131 میلی گرم کلسترول است.

ماست پر چرب

ماست پرچرب یک غذای غنی از کلسترول و مواد مغذی است. یک فنجان (245 گرم) ماست پرچرب حاوی 31.8 میلی گرم کلسترول است. مطالعات نشان می دهد که محصولات لبنی تخمیر شده و پرچرب، کلسترول LDL و فشار خون را کاهش داده و منجر به کاهش خطر سکته، بیماری قلبی و دیابت می شود.

نوشته غذاهای سالم با کلسترول بالا اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!