مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

آیا خوردن پنیر باعث خنگی می‌شود؟

احتمالاً همه ما چیزی در مورد این واقعیت شنیده ایم که پنیر یادگیری را کاهش می دهد و افراد را خنگ می کند.

به گزارش سرگرمی روز، البته برخی کارشناسان نیز همانطور که در گذشته گفته اند معتقدند; پنیر عملکرد حافظه و سلول های مغزی را کاهش می دهد و به عبارتی انسان را کسل می کند و با خوردن پنیر مقدار زیادی کلسیم وارد بدن می شود که تعادل کلسیم بدن را به هم می زند و زمانی که کلسیم خون افزایش می یابد. با خوردن پنیر، بدن فسفر مغز را از دست می دهد

اما یوسف نقیایی، رئیس اداره تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد این مطلب را رد می کند و می گوید: جذب کلسیم در بدن خود تنظیم شده و میزان آن توسط خود بدن تنظیم می شود.

وی می افزاید: در عین حال بسیاری از غذاها حاوی فسفر هستند و در صورت نیاز بدن می توان کمبود فسفر را با خوردن آنها تامین کرد.

نقیعی خاطرنشان می کند: کمبود فسفر در بدن برخلاف ادعای برخی کارشناسان از طریق مغز تامین نمی شود، بلکه از طریق خون تامین می شود.

رئیس اداره تغذیه اداره کل تغذیه استان در این خصوص مصرف پنیر به عنوان صبحانه دانش آموزان را بلامانع می داند و می گوید: مصرف صبحانه سالم عامل مهمی در تربیت دانش آموزان است.

به گفته وی، با توجه به اینکه ذخایر قند خون بدن از نظر زمانی محدود است، فعالیت مغز افراد در ساعات اولیه صبح کم است. بنابراین، صبحانه می تواند این مشکل را حل کند و به افراد کمک کند تا بیشتر یاد بگیرند.

نقیعی بیان می کند: برای اینکه یادگیری دانش آموزان در ساعات اولیه صبح از کیفیت خوبی برخوردار باشد، صرف صبحانه در دو مرحله ترجیح داده می شود.

وی خاطرنشان می کند: اشتهای کودکان در ساعات اولیه صبح کمتر می شود و با این حساب باید قبل از رفتن به مدرسه صبحانه سبکی مانند نان و مربا یا نان و عسل بخورند.

وی می گوید: برای صبحانه دوم باید در اولین استراحت غذای حاوی پروتئین مصرف کرد.

رئیس تغذیه معاونت بهداشت با بیان اینکه مصرف غذاهای پروتئینی موجب رشد بافت و مغز و سیری پایدارتر در دانش آموزان می شود، ادامه می دهد: بهترین منابع پروتئینی در وعده صبحانه، غذاهایی مانند نان و پنیر و مغزها، نان و تخم مرغ آب پز و /یا نان و حبوبات پخته مانند عدس و لوبیا.

وی با اشاره به نقش موثر میان وعده ها در تقویت یادگیری دانش آموزان خاطرنشان کرد: مصرف میوه ها و مغزها نیز می تواند ویتامین ها و مواد معدنی لازم را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

نقیعی در پایان بیان می کند: از سوی دیگر مصرف تنقلات غیر مغذی و نامناسب مانند چیپس، پفک، ساندویچ های حاوی سوسیس و کالباس و … نه تنها پاسخگوی نیازهای تغذیه ای دانش آموز نیست، بلکه از مصرف وعده های غذایی اساسی زیر در منزل جلوگیری می کند.

نوشته آیا خوردن پنیر باعث خنگی می‌شود؟ اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!