مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

بازی عجیب سابوتئو؛ ترکیبی از فوتبال، شطرنج و اسنوکر

ومبلی، ماراکانا، استادیوم المپیک رم و باشگاه ورزشی تونبریج ولز. تا دوشنبه، همه این مکان ها یک چیز مشترک خواهند داشت. میزبانی فینال جام جهانی

به گزارش روزیاتو، شاید عجیب به نظر برسد که شهری کوچک در 50 کیلومتری لندن محل برگزاری یک تورنمنت بزرگ بین المللی فوتبال است.

اما اگر از طرفداران Saboteo هستید، می دانید که اصلاً تعجب آور نیست. این آخر هفته، 300 بازیکن از 26 کشور به همراه صدها هوادار به کنت می روند تا بازی تخته معروفی را که به خانه بازمی گردد، ببینند.

بازی Saboteo در سال 1947 توسط پیتر آدولف، یکی از اعضای سابق نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، در روستای لنگتون گرین در حومه تونبریج ولز اختراع شد.

این دهکده هنوز به عنوان زادگاه یک بازی منحصر به فرد شناخته می شود که در طول زمان باقی مانده است.

جام جهانی Saboteo تقریباً مشابه جام جهانی واقعی است، با این تفاوت که بازیکنان عروسک های پلاستیکی 2.5 سانتی متری هستند که در دو نیمه 15 دقیقه ای روی یک تکه پارچه حرکت می کنند. خوشبختانه در اینجا VAR وجود ندارد.

از این تفاوت که بگذریم، این مسابقات بسیار شبیه به جام جهانی فوتبال است. با تمام هیجان و شوری که در فوتبال واقعی می بینیم.

استوارت گرانت مجری این تورنمنت و مدیر فنی انجمن خرابکاری بریتانیا در گفت و گو با سان اسپورت گفت:

ما بازیکنانی از استرالیا، برزیل، سنگاپور و ژاپن و حتی یک بازیکن از اوکراین داریم.

در واقع این بازیکن فرانسوی است اما قبل از جنگ در اوکراین زندگی می کرد و اکنون برای این کشور بازی می کند. تیمی از تونس هم داریم که تنها نماینده آفریقاست.

این مسابقات بسیار پرشور هستند و می توانند واقعاً هیجان انگیز باشند. بازیکنان با دقت به توپ ضربه می زنند و حرکات آنها بسیار دقیق است.

میزان هیجان در این بازی ها گاهی بسیار بالاست و حتی ممکن است اختلافاتی شبیه به فوتبال واقعی داشته باشید. به خصوص در بین بازیکنان کشورهای اروپایی که این بازی را بسیار جدی می گیرند. امسال ما آن هیجان را می خواهیم. ما می خواهیم وارد تقابل های جدی شویم.

البته این اختلافات هرگز منجر به دعوا و مشاجره نمی شود، اما مواردی وجود دارد که بازیکنان به نشانه اعتراض بازی را ترک می کنند.

تیم انگلیس در این مسابقات دوسالانه موفق به کسب هیچ یک از جام ها در رده های مختلف از جمله بزرگسالان، بانوان، انفرادی، تیمی، زیر 16 سال و زیر 12 سال نشد.

جاستین فینچ بازیکن باتجربه این تیم یک بار انگشت خود را 50 هزار پوند بیمه کرد.

این رویداد به صورت زنده از شبکه X پخش خواهد شد و دارای دوربین های متعدد و خبرنگاران مهمان خواهد بود.

مردم واقعاً این بازی را در تونبریج ولز دوست دارند. این واقعیت که Sabuteo به خانه خود بازگشت همه را به هم نزدیک کرد. ما این بازی را به جایی که در آن متولد شده است بازگردانده ایم. این باعث می شود که آن را به بزرگترین قهرمانی جهانی خرابکاری که تا کنون برگزار شده است تبدیل کند.

قرعه کشی این مسابقات روز جمعه انجام خواهد شد.

تیم ایتالیا بهترین تیم دنیاست. بازیکنان بلژیک هم پیشرفت خوبی داشتند.

اسپانیا بازیکن بزرگی به نام کارلوس فلورس دارد اما او در این فصل غایب است و خیلی ها از این بابت خوشحال هستند.

چندین تیم دیگر نیز قابل توجه هستند، از جمله تیم بسیار حرفه ای مالت. انجمن ملی آنها توسط کمیته المپیک به رسمیت شناخته شده است و بودجه زیادی دریافت می کند.

Saboteo ترکیبی از فوتبال، شطرنج و اسنوکر است. اگر کسی فکر می‌کند که ما یک دسته از مردان بالغ هستیم که با اسباب‌بازی‌ها بازی می‌کنند، شنبه و یکشنبه رویکرد کاملا متفاوتی را شاهد خواهند بود.

نوشته بازی عجیب سابوتئو؛ ترکیبی از فوتبال، شطرنج و اسنوکر اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!