مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

خوردن این غذا سبب کاهش کلسترول می‌شود

غذاهای سالم مانند ماهی، به ویژه آنهایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، می توانند به مدیریت سطح کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

به گزارش سلامت نیوز، کلسترول ماده مهمی است که در بدن ما یافت می شود و نقش مهمی در تشکیل غشای سلولی، هورمون ها و ویتامین D دارد.

در حالی که کلسترول برای بسیاری از عملکردهای بدن مهم است، مقادیر بالای برخی از انواع، به ویژه لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، می تواند برای سلامتی ما مضر باشد. زیرا افزایش سطح کلسترول LDL می تواند بر قلب تأثیر منفی بگذارد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

در حالی که غذاهای حاوی چربی اشباع شده، چربی ترانس و قند اضافی می توانند سطح کلسترول را در بدن افزایش دهند، برخی از غذاهای سالم مانند ماهی می توانند این خطر را کاهش دهند و به مدیریت سلامت قلب کمک کنند.

نقش رژیم غذایی در مدیریت کلسترول

او می افزاید که اقدامات رژیمی برای مدیریت کلسترول بالا کلیدی است و می افزاید که خوردن یک رژیم غذایی با مقادیر بهینه میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و گوشت بدون چربی برای کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی بسیار مهم است.

بر اساس یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز در سال 2021 منتشر شده در تغذیه، متابولیسم، و بیماری های قلبی عروقی، پس از تجزیه و تحلیل مطالعات متعدد، محققان دریافتند که غذاهای غنی از چربی غیراشباع، استرول های گیاهی و فیبر محلول به طور قابل توجهی کلسترول LDL را کاهش می دهند.

در مقابل، پروتئین سویا، گوجه فرنگی، دانه کتان، بادام، آووکادو و زردچوبه کاهش متوسط ​​تا زیاد را نشان دادند.

آیا افراد مبتلا به کلسترول بالا باید ماهی بیشتری بخورند؟

گنجاندن ماهی در رژیم غذایی می تواند به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک کند و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را به حداقل برساند.

به گفته دفتر مکمل های غذایی (ODS) مؤسسه ملی سلامت (NIH) پزشکان امروزه خوردن ماهی و غذاهای دریایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 را توصیه می کنند که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) را کاهش دهد.

ماهی علاوه بر کاهش سطح کلسترول، منبعی غنی از پروتئین و سایر مواد مغذی حیاتی است که آن را به یک انتخاب سالم برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال بهبود سلامت کلی خود هستند.

توصیه می شود دو بار در هفته غذاهای دریایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید، که می تواند به افراد مبتلا به کلسترول بالا کمک کند تا سلامت قلب خود را بهبود بخشند و خطر عوارض مربوط به سطح کلسترول بالا را به حداقل برسانند.

چه ماهی برای قلب مفید است؟

مصرف ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی و ساردین برای افراد دارای کلسترول بالا توصیه می شود. علاوه بر این، ماهی روغنی به عنوان یک غذای غنی از پروتئین عمل می کند. مهم است که این ماهی را به روشی سالم مانند کباب کردن یا پختن بپزید تا از فواید کامل آن بهره مند شوید و از چربی های ناسالم جلوگیری کنید.

چگونه کلسترول را مدیریت کنیم؟

به طور کلی، علاوه بر رژیم غذایی، راه های زیادی برای مدیریت و کاهش سطح کلسترول وجود دارد. این موارد عبارتند از:

فعالیت بدنی منظم، مانند ورزش های هوازی و تمرینات قدرتی.
با محدود کردن غذاهای ناسالم و سبک زندگی کم تحرک، وزن خود را در حد سالم نگه دارید
مصرف داروهای کاهش دهنده کلسترول با تجویز پزشک متخصص
مشاوره با پزشک برای تعیین مناسب ترین رویکرد برای مدیریت سطح کلسترول بر اساس شرایط و نیازهای سلامت فردی.

نوشته خوردن این غذا سبب کاهش کلسترول می‌شود اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!