مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

افرادی که این ۳ بیماری را دارند، نباید خیار بخورند

اگرچه بیشتر مردم خیار را در خانواده سبزیجات و صیفی جات قرار می دهند، اما این ماده غذایی نوعی میوه محسوب می شود. میوه ای بسیار مغذی و آبدار.

به گزارش سرگرمی روز، این میوه منبع آب خوبی برای بدن است و از آنجایی که کالری، چربی، کلسترول و سدیم کمی دارد، برای بدن بسیار مفید است.

چه کسانی باید از خوردن خیار خودداری کنند؟

خوردن خیار فواید زیادی دارد، اما برخی افراد ممکن است به دلایل مختلف نتوانند خیار بخورند:

مشکلات گوارشی

خوردن خیار باعث ایجاد گاز معده یا سوء هاضمه در برخی افراد می شود. اگر سندرم روده تحریک پذیر یا اختلال گوارشی دیگری دارید، مراقب خیار باشید.

اختلال انعقاد خون

اگر اختلال انعقاد خون دارید یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، در مصرف خیار زیاده روی نکنید، زیرا غذاهای غنی از ویتامین K می توانند با رقیق کننده های خون تداخل داشته باشند.

آلرژی

اگر تب یونجه یا رینیت آلرژیک دارید، ممکن است در اثر خوردن خیار مستعد ابتلا به سندرم آلرژی خوراکی باشید. سندرم آلرژی دهان نوعی حساسیت غذایی است که در اثر واکنش به خوردن برخی غذاها مانند میوه ها، دانه ها و سبزیجات ایجاد می شود و اغلب با التهاب مخاط بینی همراه است.

در هر صورت خواص این میوه پر آب کم نیست. با مصرف روزانه خیار می توانید بدن را هیدراته کنید و همچنین مقداری ویتامین های لازم را در اختیار بدن قرار دهید. اما اگر احتمال مشکلات گوارشی یا آلرژی و حساسیت غذایی وجود دارد، بهتر است در مصرف خیار احتیاط کنید.

نوشته افرادی که این ۳ بیماری را دارند، نباید خیار بخورند اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!