مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

با خندیدن این بیماری چشمی را به سادگی درمان کنید

خشکی چشم یک بیماری مزمن است که تخمین زده می شود 360 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا باشند.

به گزارش سرگرمی روز، محققان چینی و انگلیسی بر این باورند که تمرین خنده ممکن است یک درمان کلیدی برای کاهش علائم بیماری خشکی چشم باشد.

شواهد نشان می دهد که خنده درمانی می تواند افسردگی، اضطراب، استرس و درد مزمن را کاهش دهد و در عین حال عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند. به همین دلیل، خنده درمانی به عنوان یک درمان کمکی مفید برای بیماری های مزمن مختلف از جمله اختلالات روانی، سرطان و دیابت شناخته می شود، اما هنوز مشخص نیست که آیا خنده درمانی می تواند تأثیر مفیدی بر بیماری خشکی چشم داشته باشد یا خیر.

برای بررسی بیشتر این موضوع، محققان اثربخشی و ایمنی خنده را در بیماران مبتلا به علائم خشکی چشم ارزیابی کردند. یافته های آنها از 283 شرکت کننده 18 تا 45 ساله با میانگین سنی 29 سال و 74 درصد زن که از نظر بیماری خشکی چشم با استفاده از شاخص بیماری سطح چشم مورد ارزیابی قرار گرفتند و به طور تصادفی با تمرینات خنده یا قطره هیالورونیک سدیم درمان شدند، به دست آمد.

شرکت کنندگان مبتلا به بیماری چشم، آسیب، عفونت یا آلرژی و کسانی که اخیراً از لنزهای تماسی یا هر گونه درمانی برای بیماری خشکی چشم استفاده کرده بودند، حذف شدند.

گروه آموزش خنده فیلم آموزشی را مشاهده کردند و از آنها خواسته شد عبارات هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه هه hee hee hee یک اپلیکیشن موبایل تشخیص چهره بسازید.

گروه قطره قطره قطره چشمی 0.1 درصد اسید هیالورونیک سدیم را به مدت هشت هفته چهار بار در روز روی هر دو چشم قرار دادند و دفعات استفاده از طریق همان برنامه ردیابی شد.

هر دو درمان پس از هشت هفته متوقف شدند و هر گونه تغییر در ناراحتی سطح چشم در هفته های 10 و 12 بررسی شد.

میانگین امتیاز در هفته هشتم در گروه تمرین خنده 10.5 امتیاز کمتر بود – نشان دهنده ناراحتی کمتر – و در گروه قطره چشم 8.83 امتیاز کمتر با میانگین اختلاف 1.45 – امتیاز بود که نشان می دهد آموزش خنده کمتر از قطره چشم

آموزش خنده همچنین بهبود قابل توجهی را در مدت زمانی که طول کشید تا اولین لکه خشک روی قرنیه پس از یک پلک زدن ظاهر شود، عملکرد غده روغنی میبومین که به جلوگیری از تبخیر سریع اشک و سلامت روان کمک می کند، نشان داد. هیچ عارضه جانبی در هر دو گروه مشاهده نشد.

در مقاله تحقیقاتی آمده است: ورزش خنده به عنوان یک مداخله ایمن، سازگار با محیط زیست و ارزان ممکن است به عنوان اولین درمان خانگی برای افراد مبتلا به بیماری خشکی چشم عمل کند.

نوشته با خندیدن این بیماری چشمی را به سادگی درمان کنید اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!