مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

«تک خال‌های پرنده»؛ ۵ خلبان برتر جنگ جهانی دوم که رکورد‌هایی ماندگار به جای گذاشتند

خلبانان ماهر در طول جنگ جهانی دوم با تعداد کشته ها، هواپیماهای سرنگون شده و پیروزی هایی که افراد ادعا می کردند شناسایی شدند.

به گزارش روزیاتو، اگرچه معیارهای دقیق یک خلبان آس در منطقه متفاوت است، اما این عنوان در طول جنگ جهانی دوم به کسانی اعطا شد که پنج یا چند هواپیمای دشمن را ساقط کردند.

در این مقاله شما را با بهترین خلبان جنگ جهانی دوم آشنا می کنیم.

1- اریش آلفرد هارتمن

او 352 هواپیمای متفقین را سرنگون کرد

اریش آلفرد هارتمن خلبان جنگنده آلمانی در طول جنگ جهانی دوم بود که به عنوان موفق ترین خلبان جنگنده در تاریخ جنگ هوایی شناخته می شود. او در 825 نبرد هوایی جداگانه شرکت کرد و بیش از 1400 ماموریت جنگی را انجام داد که عمدتاً با Messerschmitt Bf 109G بود.

این خلبان آلمانی در ابتدا خدمات لوفت وافه خود را با جنگنده های Junkers Ju 87 Stuka آغاز کرد. در حالی که معیارهای تایید رکورد تک امتیازی یک خلبان جنگنده در نیروی هوایی آلمان ناشناخته است، هارتمن با سرنگونی 352 هواپیمای متفقین، از جمله هفت هواپیمای آمریکایی و 345 هواپیمای شوروی، به این اعتبار دست یافت. اولین قتل هارتمن در عرض چند ماه پس از پیوستن به ارتش زمانی رخ داد که او یک ایلیوشین II-2 را با Bf 109 G-2 خود سرنگون کرد.

2- ایوان نیکیتوویچ کوژدوب

او بیش از 60 هواپیمای دشمن را سرنگون کرد

خلبان جنگنده شوروی، ایوان نیکیتوویچ کوژدوب، بالاترین رتبه را در میان خلبانان شوروی دارد که در جنگ جهانی دوم در جنگ با هواپیماهای مختلف دشمن پیروز شدند. او اولین خلبان شوروی بود که جت Messerschmitt Me 262 را ساقط کرد، شاهکاری که تنها چند خلبان دیگر پس از او توانستند آن را تکرار کنند.

در طول جنگ جهانی دوم، کوژدوب سه بار به عنوان قهرمان اتحاد جماهیر شوروی انتخاب شد: فوریه 1944، آگوست 1944، و اوت 1945. او حتی پس از پایان جنگ جهانی دوم در ارتش خدمت کرد و در طول جنگ جهانی دوم، او فرماندهی جنگنده 324 را بر عهده داشت. واحد نیروی هوایی شوروی در طول جنگ کره.

3- مارمادوک توماس سنت جان پاتل

در عرض یک ماه 20 هواپیمای دشمن را سرنگون کرد

مارمادوک توماس سنت جان (پت) پتل یک خلبان جنگنده انگلیسی متولد آفریقای جنوبی در طول جنگ جهانی دوم بود. رهبر اسکادران در درجه اول با هاوکر هاریکن پرواز کرد و بیشتر پیروزی های خود را با این جنگنده به دست آورد. در مارس 1941، از تعداد زیادی هواپیمای آلمانی که توسط RAF سرنگون شد، پت پاتل ادعا کرد 20 فروند.

او پنج یا چند هواپیما را در یک روز در سه نوبت جداگانه ساقط کرد و چندین بار موفق به کسب عنوان “ستاره تنها روز” شد. بزرگترین دستاورد این خلبان در 19 آوریل 1941 بود که 6 پیروزی به دست آورد. روز بعد، 20 آوریل، پاتل که بیش از هر خلبان دیگری در جناح غربی پیروزی کسب کرده بود، بدون دستور با جنگنده های آلمانی درگیر شد. در حین نبرد تن به تن، او هدف یک فروند مسرشمیت بی اف 110 آلمانی قرار گرفت و جنگنده هاوکر هاریکن او به دریا سقوط کرد.

4- ریچارد «دیک» ایرا بونگ

حکم شجاعت دریافت کرد

ریچارد بونگ یکی از مشهورترین خلبانان جنگنده آمریکایی در جنگ جهانی دوم بود. سرگرد نیروی هوایی ایالات متحده مدال شجاعت را در طول جنگ جهانی دوم دریافت کرد. او توانست هواپیمای لاکهید P-38 لایتنینگ را هدایت کند

حداقل 40 هواپیمای ژاپنی را ساقط کنید.
بونگ با مهارت های خود به عنوان خلبان P-38 به عنوان یک خلبان آزمایشی برای جنگنده P-80 Shooting Star لاکهید منصوب شد.

بونگ چندین پرواز آزمایشی را با P-80 انجام داد که در مجموع بیش از چهار ساعت در کابین خلبان هواپیمای جدید بود. در 6 آگوست 1945، بونگ در سن 24 سالگی در حین پرواز پذیرش P-80 کشته شد. بونگ پس از مرگ در سال 1986 وارد تالار مشاهیر ملی ایالات متحده شد.

5- تتسوزو ایواموتو

مستعار ببر تتسو

تتسوزو ایواموتو خلبان جنگنده سرویس هوایی نیروی دریایی امپراتوری ژاپن بود که یکی از برترین تکان های نیروی دریایی امپراتوری ژاپن محسوب می شود. پس از آغاز خدمت رزمی خود در چین در سال 1938، او به عنوان یکی از بهترین تک تیراندازان جنگ جهانی دوم ظاهر شد.

تتسوزو با نام مستعار تایگر تتسوزو یا تایگر تتسوزو بیش از 80 پیروزی هوایی داشت که 14 مورد آن در چین بود. او با جنگنده Mitsubishi A6M “Zero” پرواز کرد که یک جنگنده مبتنی بر حامل بود و به عنوان جنگنده تک نقطه ای Zero نیز شناخته می شد. ایواموتو به داشتن حکاکی های ویژه شکوفه های گیلاس روی بدنه هواپیماهایش معروف بود. یک گل نماد یک جنگنده سرنگون شده دشمن است، در حالی که دو گل نشان دهنده سرنگونی یک بمب افکن است.

نوشته «تک خال‌های پرنده»؛ ۵ خلبان برتر جنگ جهانی دوم که رکورد‌هایی ماندگار به جای گذاشتند اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!