مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

۵ دلیل شایع برای سرگیجه‌های صبحگاهی

معمولاً صبح ها بیرون آمدن از رختخواب و ترک محل نرم و گرم برای ما سخت است و این وضعیت زمانی تشدید می شود که احساس سرگیجه و عدم تعادل داشته باشیم. اما چرا گاهی صبح ها بعد از یک خواب طولانی شبانه دچار سرگیجه می شویم؟

به گزارش سرگرمی روز، احساس سرگیجه و عدم تعادل در هنگام صبح به دلایل زیر رخ می دهد:

1. کم آبی بدن

شایع ترین علت تهوع صبحگاهی کم آبی بدن است. کمبود مایعات بر عملکرد مغز تأثیر منفی می گذارد و احساس سبکی سر و سرگیجه می کنید. بنابراین مطمئن شوید که همیشه آب کافی می نوشید.

2. آپنه خواب

آپنه خواب نوعی اختلال خواب است که در آن فرد هنگام خواب شبانه از تنفس نامنظم و وقفه در تنفس رنج می برد. این اختلال باعث می شود صبح روز بعد احساس سرگیجه و عدم تعادل داشته باشید. برای درمان آپنه خواب باید به پزشک و متخصص خواب مراجعه کنید.

3. قند خون پایین

گاهی اوقات سردرگمی و عدم تعادل در صبح به دلیل قند خون بسیار پایین (هیپوگلیسمی) است. البته این مشکل در افراد دیابتی بیشتر دیده می شود، اما سایرین نیز به دلیل ساعت های طولانی روزه داری در شب، از قند خون پایین رنج می برند.

4. فشار خون پایین

فشار خون پایین یا تغییر ناگهانی فشار خون یکی دیگر از دلایل سبکی سر صبحگاهی است. ایستادن ناگهانی باعث افت موقت فشار خون و افزایش خطر غش و غش می شود. پس صبح ها با عجله بلند نشوید. اما اگر بارها این اتفاق بیفتد نشانه مشکل دیگری است و حتما باید با پزشک مشورت کنید.

5. مصرف مواد مخدر جدید

برخی از داروها مانند داروهای ضدافسردگی، ضدالتهاب، داروهای بیهوشی و ضد بارداری دارای عوارض جانبی مانند سرگیجه هستند، هر زمان که مصرف داروی جدیدی را شروع می کنید، قبل از مصرف از عوارض آن آگاه باشید.

با رعایت موارد فوق، سرگیجه صبحگاهی برطرف می شود و بدون احساس ناراحتی روز خود را آغاز می کنید. اما اگر احساس سرگیجه و عدم تعادل همچنان شما را آزار می دهد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

نوشته ۵ دلیل شایع برای سرگیجه‌های صبحگاهی اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!