مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

رژیمی که باعث کاهش مرگ افراد مسن می‌شود

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه بهداشت لوما لیندا انجام شده است، خوردن ماهی و سبزیجات ممکن است بهترین گزینه برای کاهش خطر مرگ به خصوص در میان سالمندان باشد.

به گزارش سرگرمی روز، کارشناسان در این مطالعه جدید دریافتند افرادی که رژیم غذایی مبتنی بر ماهی و سبزیجات موسوم به “پسکو گیاهخوار” را دنبال می کنند، نسبت به افرادی که رژیم گیاهخواری ندارند، 18 درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

به گفته متخصصان، اگرچه رژیم گیاهخواری سخت برای سلامتی در میانسالی مفید است، اما خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند سکته مغزی، زوال عقل و پارکینسون را در سنین بالا افزایش می دهد. بنابراین، افزودن ماهی به رژیم غذایی گیاهی «مزیت قابل توجهی» دارد.

برای پیروی از این نوع رژیم غذایی دریایی، ابتدا می توانید کنسرو ماهی را با گوشت دیگری جایگزین کنید. ماهی حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند کلسیم است که از استخوان ها محافظت می کند و امگا 3 که برای عملکرد مغز بسیار مفید است. به راحتی می توانید کنسرو ماهی را در وعده های غذایی خود چه در سالاد و چه در اسپاگتی قرار دهید.

یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که میزان مرگ و میر در میان گیاهخواران 12 درصد کمتر از افرادی است که رژیم غذایی آنها بر اساس گوشت و سایر غذاها است.

در این مطالعه، داده های بیش از 88000 نفر و 12500 مرگ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سپس به گروه های مختلف از رژیم غذایی غیر گیاهی تا سبزیجات دریایی تقسیم شد. نتایج نشان داد افرادی که رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای دریایی و سبزیجات داشتند 18 درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار داشتند.

نوشته رژیمی که باعث کاهش مرگ افراد مسن می‌شود اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!