مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

تحقیقات تازه دانشمندان؛ ناباروری زنان با آلودگی صوتی مرتبط است

یک مطالعه جدید در دانمارک نشان داد که بین ناباروری و انواع مختلف آلودگی، با تفاوت بین مردان و زنان، ارتباط وجود دارد. این مطالعه نشان داد که مردانی که به مدت پنج سال در معرض هوای کثیف بودند در معرض خطر بیشتری برای ناباروری بودند.

به گزارش سرگرمی روز، مطالعه ای که در دانمارک انجام شد، ارتباط بین آلودگی صوتی و ناباروری در زنان 35 تا 45 ساله را نشان داد. رابطه ای که قبلا ناشناخته بود. محققان همچنین دریافتند که آلودگی صوتی نیز با ناباروری در مردان 37 تا 45 ساله ارتباط ضعیفی دارد.

این مطالعه بر اساس داده های جمعیت دانمارکی، شامل مردان و زنان 30 تا 45 ساله که دارای دو فرزند یا کمتر هستند، است. آخرین گروه تحقیقاتی شامل بیش از 377 هزار زن و 526 هزار مرد است. از این تعداد، حدود 16000 مرد و 22600 زن به ناباروری مبتلا هستند. افرادی که قبلاً ناباروری تشخیص داده شده بود یا برای جلوگیری از بارداری تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند از این مطالعه حذف شدند.

در این یافته‌ها ارتباط انواع آلودگی با افزایش خطر ناباروری در گروه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و در مناطق حاشیه‌نشینی، شهری و روستایی به یک نتیجه می‌رسد.

نویسندگان این تحقیق اظهار داشتند: با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای غربی با کاهش نرخ زاد و ولد و افزایش سن مادران در زمان تولد اولین فرزند خود مواجه هستند، نیاز به دانستن تأثیر آلاینده های محیطی احساس می شود. در باروری.”

آلودگی صوتی ناشی از ترافیک جاده ها و آلودگی دود شایع ترین آلاینده ها هستند

آلاینده‌های رایج در این مطالعه شامل قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آلودگی صوتی ناشی از ترافیک جاده‌ای و آلودگی هوا ناشی از ذرات ریز موجود در هوا، مانند دود ناشی از خودروها و نیروگاه‌ها در دانمارک بود.

تحقیقات قبلی نشان داده است که این نوع آلودگی هوا با کاهش کیفیت اسپرم، به ویژه تحرک و تعداد اسپرم همراه است.

این دو نوع آلودگی هوا و صوتی به عنوان «شایع ترین آلاینده ها در محیط شهری» شناخته می شوند. به گفته مت سورنسن، نویسنده اصلی این مطالعه، نیاز به انجام چنین تحقیقاتی به دلیل وجود این دو آلاینده اصلی در زندگی روزمره افزایش یافته است.

رابطه بین آلودگی صوتی و استرس و کیفیت خواب

این تیم همچنین بر آلودگی صوتی تمرکز کردند، زیرا نشان داده شده است که با استرس و کیفیت خواب و همچنین بیماری های دیگری مانند بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. فرضیه این تحقیق این است که اگر تحت استرس باشید و خواب شما مختل شود، باروری شما تحت تاثیر قرار می گیرد.

این محققان با دسترسی به آدرس افراد، از مدل های ریاضی برای تخمین آلودگی ذرات معلق و مدل های صوتی برای برآورد آلودگی صوتی در محل سکونت مردم استفاده کردند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که آلودگی هوا بر کیفیت اسپرم تأثیر می‌گذارد، اگرچه شواهدی مبنی بر تأثیر آن بر باروری زنان متفاوت است که نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه را برجسته می‌کند.

آلودگی هوا؛ افزایش ناباروری مردان و به خطر انداختن نسل بشر

سورنسن می گوید: «یکی از یافته های جالب این مطالعه این است که هیچ آستانه یا حداقل سطحی برای بی ضرر بودن سطح آلودگی وجود ندارد.

اگرچه این مطالعه ارتباط مستقیم بین آلودگی و ناباروری را بررسی نکرد، اما محققان به این نتیجه رسیدند که «اجرای سیاست‌های کاهش آلودگی هوا و صوتی می‌تواند ابزار مهمی برای بهبود باروری در جهان غرب باشد».

نتایج این مطالعه در مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) منتشر شد.

نوشته تحقیقات تازه دانشمندان؛ ناباروری زنان با آلودگی صوتی مرتبط است اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!