مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

کلسترول عامل ارتباط بین یائسگی و بیماری قلبی؟!

طبق تحقیقات اخیر، در دوران یائسگی، کلسترول بد LDL افزایش و کلسترول خوب HDL کاهش می یابد.

به گزارش مهر، دکتر استفانی مورنو، محقق ارشد دانشگاه تگزاس می گوید: «این تغییرات روی هم رفته نشان می دهد که یائسگی با انتقال به حالت های کلسترول پرخطر همراه است که می تواند باعث بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری عروق کرونر شود. ” “

محققان خاطرنشان کردند که بیماری قلبی بزرگترین قاتل زنان است و 40 درصد از کل مرگ و میرها را در میان زنان تشکیل می دهد.

زنان حدود 10 سال دیرتر از مردان به بیماری قلبی مبتلا می شوند و خطر ابتلا به آنها پس از یائسگی به طور چشمگیری افزایش می یابد.

اما تا کنون مشخص نشده بود که چرا خطر ابتلا به بیماری های قلبی در زنان پس از یائسگی تسریع می شود.

برای این مطالعه، محققان سطح کلسترول خون را در 1246 زن و 1346 مرد که در یک مطالعه طولانی مدت سلامت قلب شرکت کردند، تجزیه و تحلیل کردند.

در طی یک دوره متوسط ​​هفت ساله پیگیری، زنان افزایش کلسترول بد LDL را تجربه کردند.

با این حال، محققان دریافتند که بیشترین درصد تغییر در کلسترول LDL بین یائسگی و یائسگی با افزایش 8.3 درصدی رخ داده است. علاوه بر این، زنان یائسه نیز 4.8 درصد کاهش در سطح کلسترول HDL داشتند.

در مقایسه با مردان، نتایج نشان داد که زنان یائسه با افزایش 213 درصدی کلسترول بد LDL مواجه بودند.

مورنو در بیانیه ای مطبوعاتی از این نشست گفت: «ما دریافتیم که یائسگی با تغییرات نامطلوب در پروفایل لیپوپروتئین همراه است که مهم ترین آن افزایش ذرات بد LDL است.

مورنو افزود: «وقتی این تغییرات با هم بررسی می‌شوند، ممکن است به توضیح افزایش بیماری‌های قلبی عروقی در زنان یائسه کمک کنند و به تعیین اینکه آیا مداخلات اولیه لازم است یا خیر، کمک می‌کنند.

او گفت که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا ببینیم آیا این تغییرات در کلسترول به طور مستقیم منجر به افزایش خطر برای سلامت قلب می شود یا خیر.

نوشته کلسترول عامل ارتباط بین یائسگی و بیماری قلبی؟! اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!