مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

اروپا و ژاپن در آرزوی اسپیلت ایرانی

دمای هوا در کشورهای اروپایی در تابستان امسال به 40 درجه رسید، اما “از هر پنج خانه در اروپا فقط یک خانه تهویه هوا دارد”. این جمله بخشی از گزارش امسال آژانس محیط زیست اروپاست.

به گزارش فارس، ژاپن در تابستان های گذشته گرمای بی سابقه ای را تجربه کرده است و برخی از مردم این کشور برای خنک شدن، سنت آب پاشی در جلوی خانه ها و جاده ها را انجام می دهند. یک شهروند ژاپنی، کوجی یامانو، به TheWorld می گوید که این تنها راه برای خنک کردن ما در تابستان است.

عباس علی‌آبادی وزیر نیرو شب گذشته با اشاره به مصرف بالای دستگاه‌های سرمایشی از جمله نشت‌ها در ایران، گفت: می‌توانیم در دوره گرمای ویژه از دستگاه‌های سرمایشی کم‌مصرف به عنوان فن استفاده کنیم.

اگر یک شهروند جنوب اسپانیا که دمای آن از ایران بیشتر است، یک ماه از کولر استفاده کند، باید حدود 600 یورو برای برق بپردازد. حقوق یک استاد دانشگاه در اسپانیا 2500 یورو است.

پیک مصرف برق تابستان امسال به دلیل مصرف بالای چیلرها 44 بار قطع شده است که از نظر تداوم رکوردی در تاریخ صنعت برق ایران محسوب می شود. افزایش پیک بار نیز عمق عدم تعادل را افزایش داد و با مشکل تامین برق مواجه شد.

رضا عبدالملکی، کارشناس انرژی، اتلاف مصرف برق را مهم‌ترین دلیل ثبت رکوردها دانست و معتقد است: فرهنگ مصرف بهینه در ایران جا نیفتاده و به همین دلیل است که مصرف برق در بخش خانگی مدام در حال رکوردشکنی است.

اما حسین آهنی، استاد دانشگاه، دلیل مصرف بالای برق را هزینه پایین انرژی می داند و می گوید: با این حجم بالای مصرف انرژی در ایران و یارانه ای که به آن داده می شود، هیچ دولتی نمی تواند بر مشکل برق فائق آید. عدم تعادل

نظام تعرفه‌ای متمایز مؤثر به طوری که با افزایش مصرف انرژی، قیمت برای مشترکان خانگی نیز افزایش یابد، یکی از مهم‌ترین بندهای قانون مصوب سال گذشته برای رفع موانع برق است. استفاده از این محلول در 2 دهه اخیر در فرانسه منجر به کاهش 25 درصدی مصرف برق شده است.

نوشته اروپا و ژاپن در آرزوی اسپیلت ایرانی اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!