مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

خوراکی‌هایی که وزن را اضافه نمی‌کنند

خوردن وعده های غذایی و میان وعده های کوچکتر هر سه ساعت یکبار می تواند به ثابت نگه داشتن سطح قند خون در طول روز کمک کند. همچنین می تواند از گرسنگی شدید جلوگیری کند تا در ناهار یا شام پرخوری نکنید.

به گزارش سرگرمی روز، اگر درست بعد از خوردن یک میان وعده متوجه شدید که همچنان تمایل به رفتن به یخچال دارید، ممکن است نوع غذا را اشتباه انتخاب کرده باشید. تنقلات پرکالری، پرچرب یا پرشکر مانند آب نبات و چیپس سیب زمینی می توانند گرسنگی فوری را برطرف کنند، اما از آنجایی که غذاهای ناسالم به سرعت در سیستم گوارش حرکت می کنند، تنها برای مدت کوتاهی گرسنگی را برطرف می کنند.

نکاتی برای میان وعده های سالم

یک راه سالم‌تر برای میان‌وعده، انتخاب غذاهایی است که حاوی ترکیبی از پروتئین، فیبر و مقدار کمی چربی‌های مفید برای قلب هستند، مانند چربی‌های تک غیراشباع یا اسیدهای چرب امگا 3. نکته مهم این است که این تنقلات نباید حاوی شکر و نمک زیادی باشند. این نوع تنقلات بیشتر از تنقلات ناسالم سیر کننده هستند و شما را تا وعده غذایی بعدی راضی نگه می دارند.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که میان وعده ها نباید از 100 تا 200 کالری بیشتر باشد. آنچه می خورید بچشید و به آرامی بجوید. به طعم ها و بافت ها توجه کنید. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا مغز شما این پیام را دریافت کند که سیر هستید. قبل از اینکه به سراغ یک میان وعده دیگر بروید به خودتان زمان بدهید.

در این مقاله به 10 میان وعده پرداخته ایم که به کاهش وزن کمک می کند.

آجیل

آجیل ها سرشار از پروتئین و چربی های سالم هستند، بنابراین به شما کمک می کنند برای مدت طولانی تری سیر بمانید. یک مشت بادام، پسته، فندق، گردو یا آجیل بو داده خشک بدون نمک یا کم نمک بخورید. برای ماندگاری بیشتر صبحانه، آجیل هایی را انتخاب کنید که باید پوست آن ها را یکی یکی پوست بگیرید. یا گردو را در یک وعده سس سیب شیرین نشده بریزید و بخورید.

انگور

یک لیوان انگور منجمد یک میان وعده آسان و مقوی است. این یک راه سرگرم کننده برای ارضا کردن یک دندان شیرین تنها با تعداد انگشت شماری کالری است. اگر انگور غذای شما نیست، یک موز یخ زده را با یک قاشق غذاخوری شربت شکلات امتحان کنید.

هوموس

هوموس صاف را در خانه درست کنید و آن را روی کراکر گندم کامل یا یک تورتیلای کوچک گندم کامل بمالید. هوموس همچنین یک دیپ غلیظ خوشمزه برای سبزیجات خرد شده ایجاد می کند. هوموس یک غذای معروف و محبوب لبنانی است که با نخود، سیر، آرد، روغن زیتون، نمک و فلفل درست می شود.

سبوس جو دوسر

سبوس جو دوسر یک کربوهیدرات پیچیده است، بنابراین به شما کمک می کند بدون افزایش قند خون، سیر شوید. یک کاسه کوچک سبوس جو دوسر با شیر کم چرب، عصاره وانیل و دارچین، صبحانه ای مقوی و سیر کننده می سازد.

ماست

یک ظرف یک وعده ماست سبک و کم چرب (یا ماست یونانی) یک میان وعده آسان برای بعد از تمرین و فعالیت های روزمره است. میوه های تازه، دانه کتان آسیاب شده یا گرانولای کم چرب را برای مواد مغذی اضافی به ماست اضافه کنید.

نخود فرنگی

سعی کنید نخود را در فر با روغن زیتون، کمی نمک و یک قاشق چایخوری زیره ساییده شده تفت دهید. نخود پخته ترد چیپس دارد، اما بافت گوشتی و طعم دلچسبی دارد.

آووکادو

آووکادوهای غنی از مواد مغذی منبع قدرتمندی از چربی های تک غیراشباع سالم برای قلب هستند. نمک دریا را روی برش های آووکادو بپاشید یا یک آووکادوی نصف شده را با سالسا پر کنید. سالسا یک نوع سس مکزیکی خوشمزه است که معمولا با تورتیلا و به عنوان میان وعده یا پیش غذا سرو می شود. این سس اغلب با گوجه فرنگی، سیر، فلفل هالاپینو، سیر پوست کنده و نمک درست می شود.

پاپ کورن

پاپ کورن به عنوان یک محصول غلات کامل با فیبر طبیعی بالا و محتوای چربی کم، یک میان وعده بدون گلوتن با ماندگاری طولانی است. شکلات تلخ ذوب شده را روی پاپ کورن بریزید تا طعم ملایمی پیدا کند.

ترکیب مسیر

یک دسته از غلات پرفیبر، آجیل و میوه های خشک را با هم مخلوط کنید و برای یک میان وعده سالم همراه خود ببرید. میوه خشک سرشار از فیبر است، اما حتما به دنبال میوه های خشک شیرین نشده باشید. تریل میکس اصطلاحی است که برای مخلوط های مختلف آجیل، میوه های خشک، گرانولا، دانه ها و مواد اضافی که به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه استفاده می شود، استفاده می شود.

میوه ها

میوه تازه همیشه یک میان وعده سالم است. برای تغییر خلاقانه، یک تکه میوه را با مقداری آجیل، پنیر کم‌چرب یا غلات کامل و شیر کم‌چرب همراه کنید. یا یک فنجان توت را با یک قاشق غذاخوری چیپس شکلات ذوب شده امتحان کنید.

شما لازم نیست کامل باشید

اگر لیز خوردید، نگران نباشید. خوردن تنقلات سالم یک عادت طولانی مدت است. بعلاوه، خوب است که هر از چند گاهی کمی از خودتان پذیرایی کنید. تلاش برای اینکه بیش از حد خوب باشید می تواند شما را برای شکست آماده کند. بنابراین، به خوردن غذاهای خوب در حد اعتدال ادامه دهید و بعد از شام یک تکه کوچک شکلات تلخ میل کنید. فقط آن را به یک عادت روزانه تبدیل نکنید.

نوشته خوراکی‌هایی که وزن را اضافه نمی‌کنند اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!