مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

کشف شمشیر سامورایی در آلمان

باستان شناسان در حال کاوش در آلمان یک سلاح ژاپنی کمیاب را در خرابه های جنگ جهانی دوم کشف کردند.

به گزارش سرگرمی روز، باستان شناسان یک شمشیر کمیاب سامورایی متعلق به قرن هفدهم را از ویرانه های یک مین زمینی که در جنگ جهانی دوم تخریب شده بود، کشف کردند.

باستان شناسان در حین کاوش در قدیمی ترین میدان برلین، این شمشیر کوتاه زنگ زده معروف به واکیزاشی را کشف کردند. در ابتدا، باستان شناسان تصور می کردند که این سلاح یک شمشیر مخصوص رژه نظامی است، اما تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که این شمشیر در واقع متعلق به دوره ادو ژاپن (1603 تا 1868 پس از میلاد) است. همچنین بر اساس بیانیه منتشر شده توسط کارشناسان، تیغه این سلاح ممکن است حتی قدیمی تر باشد و احتمالا به قرن شانزدهم باز می گردد. باستان شناسان بر این باورند که این شمشیر ممکن است در دهه 1800 به عنوان بخشی از یک ماموریت دیپلماتیک به آلمان منتقل شده باشد.

باستان شناسان دفتر بناهای تاریخی برلین این شمشیر را در زمستان سال 2022 هنگام حفاری زیرزمین های مسکونی و تجاری که در طول جنگ جهانی دوم به آوار تبدیل شده بودند، کشف کردند. بر اساس این بیانیه، سرداب های سابق مملو از آثار جنگی از جمله رکاب و کمربند بود که در پایان جنگ دور ریخته شد، اما کشف یک شمشیر ژاپنی در یکی از سرداب ها غیرمنتظره بود.

اکنون بازسازی ها نشان می دهد که این سلاح یک واکیزاشی است. واکیزاشی ها در طول تاریخ توسط سامورایی ها به عنوان یک سلاح پشتیبان حمل می شدند، اگر آنها مجبور بودند در یک اتاق کوچک یا نزدیک به هدف خود بجنگند، جایی که کشیدن شمشیر طولانی تر معروف به کاتانا دشوار بود.

بر اساس این بیانیه، دسته چوبی شمشیر تازه کشف شده بر اثر گرما آسیب دیده است، اما تکه های چوب و پارچه روی شمشیر همچنان حفظ شده است. بازسازی بیشتر نشان می دهد که حلقه فلزی یک سانتی متری در پایه دسته نزدیک تیغه دایکوکوتن، یکی از هفت خدای شانس ژاپن است.

حفاری ها همچنین جزئیات نقاشی شده از گل های داوودی و خطوط آب را روی دسته شمشیر پیدا کردند. سبک شمشیر نشان می دهد که متعلق به دوره ادو ژاپن است.

نوشته کشف شمشیر سامورایی در آلمان اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!