مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

برای رفع کبد چرب چه ورزش‌هایی انجام دهیم؟

فعالیت های ورزشی هوازی می تواند میزان بافت چربی کبد را کاهش دهد و مهم ترین سوالات در مورد میزان بافت چربی در کبد شیوع زیاد و فزاینده بیماری، افزایش شیوع در نوزادان و کودکان (کاهش سن شروع)، مشکلات تغذیه ای و نقش الگوی صحیح تغذیه در پیشگیری. وی به نقش ورزش در پیشگیری، بهبود و کنترل بیماری اشاره کرد.

به گزارش سرگرمی روز، امروزه یکی از معضلات بهداشتی مردم جهان و ایران افزایش روزافزون ابتلا به کبد چرب غیر الکلی است و جنبه و نگرانی مهمتر در مورد لزوم رسیدگی به این بیماری کاهش سن است. بیماری که در سال های اخیر افزایش یافته است

کبد چرب که به دو شکل الکلی (AFLD) و بیشتر غیر الکلی (NAFLD) دیده می شود ناشی از سبک زندگی نادرست (Style Life) است که به تغییر طعم ناشی از تغییر رژیم غذایی جوامع مربوط می شود. اگرچه این بیماری در افراد چاق و دارای اضافه وزن به ویژه چاقی شکمی بیشتر دیده می شود، اما افراد کم وزن نیز به آن مبتلا می شوند و ادامه این بیماری منجر به سیروز کبدی و تخریب کامل بافت کبد می شود که نیاز به پیوند کبد یا مرگ دارد. را دنبال می کند.

کارشناسان علت چرب شدن کبد را می دانند و شروع این روند را در برخی عوامل از جمله ژنتیک، اضافه وزن و چاقی، مقاومت به انسولین (تجویز داروهای کاهش قند در این بیماران)، دیابت نوع 2، سطح بالای چربی در خون و … می دانند. . ممکن است ترکیب این مجموعه از مشکلات سلامتی با شروع کبد چرب همراه باشد.

راه حل های ساده، کاربردی و سالم

بر اساس مقاله ای که توسط فرید اردوهانی، کارشناس تغذیه ورزشی تهیه و توسط فدراسیون پزشکی در اختیار سرگرمی روز قرار گرفته است، آمده است: علاوه بر رژیم غذایی توصیه شده توسط متخصص تغذیه، رعایت یک برنامه ورزشی منظم و مناسب نقش حیاتی دارد و یک ضرورت برای بهبود است. این شرایط این بیماری است و باید روزانه انجام شود.

تنها فعالیت‌های ورزشی هوازی می‌تواند میزان چربی بافت کبد را کاهش دهد و این ورزش‌ها شامل ورزش‌های هوازی متفاوتی است که می‌توان به تناسب فرد، همراه با افزایش ضربان قلب با حداقل زمان 30 دقیقه انجام داد.

در عین حال افزایش دفعات، زمان و شدت تمرینات هوازی تاثیر بهتری در بهبود سریعتر این بیماری دارد، اما رعایت رژیم غذایی مناسب اولین اصل است. همچنین باید توجه داشت که تاکید بر ورزش از سنین پایین (در خانواده ها و مدارس) برای پیشگیری از بروز بیماری های متابولیک و کبد چرب، سیاست خوبی است که نیازمند حمایت نهادهای سیاست گذار است.

نوشته برای رفع کبد چرب چه ورزش‌هایی انجام دهیم؟ اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!