مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

این بیماری با خوردن کالباس سراغتان می‌آید

یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن 50 گرم ژامبون در روز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 15 درصد افزایش می دهد!

به گزارش جماران، پس از بررسی داده های سلامت 1.9 میلیون شرکت کننده از سراسر جهان، دانشمندان این رابطه را بین مصرف ژامبون و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کشف کردند .

محققان این مطالعه نتایج خود را در مجله Diabetes & Endocrinology in Lancet منتشر کرده اند.

بر اساس یافته های این مطالعه، مصرف روزانه 50 گرم گوشت فرآوری شده (معادل تنها دو برش ژامبون) خطر ابتلا به دیابت را تا 15 درصد افزایش می دهد.

همچنین دانشمندان دریافتند که مصرف روزانه حدود 100 گرم گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت را تا 10 درصد افزایش می دهد.

محققان می گویند این مطالعه جامع ترین شواهدی است که تا به حال نشان می دهد خوردن گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز فرآوری نشده با خطر بالای دیابت نوع 2 مرتبط است. .

به طور کلی، به نظر می رسد که رابطه بسیار قوی بین مصرف گوشت و خطر ابتلا به دیابت وجود دارد. حتی مصرف 100 گرم مرغ در روز، احتمال ابتلا به دیابت را هشت درصد افزایش می دهد. با این حال، تحقیقات بیشتر نشان می دهد که این پیوند ضعیف تر از پیوند گوشت های قرمز و فرآوری شده با این بیماری است.

اگرچه این مطالعه شواهد بسیار جامعی بین مصرف طیور و دیابت نوع 2 ارائه می دهد، اما این رابطه هنوز قطعی نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

نتیجه گیری کلی این مطالعه تعجب آور است زیرا یک باور ثابت شده است که مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده (مانند شکر سفید) عامل خطر اصلی برای ابتلا به دیابت نوع 2 است.

مکانیسم هایی که مصرف گوشت را با ایجاد دیابت نوع 2 مرتبط می کند به طور کامل شناخته نشده است. این مقاله بیان می کند که خوردن انواع خاصی از گوشت حساسیت به انسولین یا محیط میکروبی روده افراد را مختل می کند و منجر به دیابت نوع 2 می شود.

نوشته این بیماری با خوردن کالباس سراغتان می‌آید اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!