مجله خبری و سرگرمی نایس موزیک‌

عوارض منفی مدیتیشن

اولین شواهد ثبت شده از مضرات مدیتیشن در هند یافت شد که قدمت آن به بیش از 1500 سال قبل می رسد.

به گزارش سرگرمی روز، ذهن آگاهی یا مدیتیشن از آنجایی که به کمترین تجهیزات نیاز دارد، این روزها در بسیاری از کشورها رواج پیدا کرده و روش های زیادی برای آن تبلیغ می شود. ذهن آگاهی و مراقبه بر اساس بودیسم است که در بسیاری از فرهنگ ها رایج شده است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تمرین روزانه آن اثرات منفی دارد.

اولین شواهد ثبت شده از این کشف شده در هند بیش از 1500 سال قدمت دارد. کتاب مقدس مدیتیشن Dharmatratha که توسط جامعه بودایی نوشته شده است، شامل گزارش هایی از علائم افسردگی و اضطراب است که می تواند پس از مراقبه رخ دهد.

در طول هشت سال گذشته، تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است. این مطالعات نشان می دهد که عوارض جانبی غیر معمول نیست. یک مطالعه در سال 2022 با استفاده از نمونه ای متشکل از 953 نفر در ایالات متحده که به طور منظم مدیتیشن می کردند، نشان داد که بیش از 10٪ از شرکت کنندگان اثرات نامطلوبی را تجربه کردند که تأثیر منفی قابل توجهی بر زندگی روزمره آنها داشت و حداقل یک ماه طول کشید.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که عوارض جانبی می‌تواند در افرادی که هیچ مشکل سلامت روانی قبلی ندارند و در افرادی که در معرض متوسط ​​قرار گرفتن در معرض مدیتیشن قرار دارند رخ دهد و می‌تواند منجر به علائم طولانی‌مدت شود.

در سال 1976، آرنولد لازاروس، یک چهره کلیدی در جنبش علوم شناختی-رفتاری، اظهار داشت که مدیتیشن، زمانی که به طور بی رویه مورد استفاده قرار گیرد، می تواند باعث مشکلات روانی جدی مانند افسردگی، اضطراب و حتی جبران اسکیزوفرنی شود.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ذهن آگاهی می تواند برای سلامت افراد مفید باشد. مشکل این است که مربیان، فیلم ها، برنامه ها و کتاب های ذهن آگاهی به ندرت در مورد عوارض جانبی احتمالی به افراد هشدار می دهند. صنعت مدیتیشن تنها در ایالات متحده 2.2 میلیارد دلار ارزش دارد، اما آیا فروش اپلیکیشن‌های تمرکز حواس، آموزش کلاس‌های مدیتیشن به مردم، یا حتی استفاده از تمرکز حواس در عمل بالینی بدون اشاره به اثرات نامطلوب آن اخلاقی است؟ با توجه به شواهدی مبنی بر تنوع و یکنواختی این اثرات، پاسخ باید منفی باشد.

نوشته عوارض منفی مدیتیشن اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

مطالب مشابه را ببینید!